استندآپ کُمدینی که مجری خوبی برای رادیو شد/ محدودیت ساخت مسابقه‌ رادیویی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
ندا حاجی‌اسماعیلی در گفتگو با صبا:

استندآپ کُمدینی که مجری خوبی برای رادیو شد/ محدودیت ساخت مسابقه‌ رادیویی

تهیه‌کننده «بیست شو» از این برنامه و اولین اجرای رادیویی احمدرضا موسوی می‌گوید.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «بیست شو» عنوان مسابقه‌ای جدید از شبکه رادیویی صبا است که با اجرای احمدرضا موسوی پنجشنبه و جمعه‌ها روی آنتن می‌رود.

ندا حاجی‌اسماعیلی تهیه‌کننده «بیست شو» درباره این برنامه به خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا گفت: برنامه «بیست شو» کاری از رادیو صبا است بنابراین بیشتر جنبه تفریحی دارد و سعی می کند خانواده‌ها در شرایط امروز جامعه که درگیر با وضعیت اقتصادی، بحران کرونا و … هستند برای لحظاتی فراغت یابند و لحظاتی را به شادی سپری کنند.

وی درباره عنوان برنامه و شرایط مسابقه توضیح داد: این برنامه پنج بخش است و در مجموع امتیاز شرکت‌کنندگان باید به ۲۰ برسد و برای همین نام برنامه را هم «بیست شو» گذاشتیم. این مسابقه تلفنی و ۳۰ دقیقه است که پنجشنبه با یک زوج و جمعه هم با زوجی دیگر مسابقه را اجرا می‌کنیم و بعد از آن در پایان برنامه جمعه، زوج برنده هفته را براساس امتیازها مشخص می‌کنیم.

این تهیه‌کننده با اشاره بخش‌های مختلف مسابقه تصریح کرد: بخش اول این مسابقه «فیلم شو» نام دارد که قسمتی از یک فیلم پخش می‌شود و زوج شرکت‌کننده باید نام فیلم را حدس بزنند. «خلاق شو» یکی دیگر از بخش‌ها است که زوج در موقعیتی طنز قرار می‌گیرند و باید با مجری برنامه به صورت بداهه طنز بازی کنند برای مثال در آسانسور با شخصی که ماسک ندارد و سرفه می‌کند گیر افتاده‌ای و واکنش‌های شرکت‌کنندگان و شوخی‌های احمدرضا موسوی که این بخش را جذاب‌تر هم می‌کند. بخش «خواننده شو» که اثری پخش می‌شود و شرکت‌کنندگان باید نام خواننده را حدس بزنند و سپس شرکت‌کننده آقا اثری را هم در برنامه می‌خواند و بخش‌های دیگری مانند «ادبی شو» که شرکت‌کنندگان باید جمله صحیح تعدادی ضرب‌المثل بهم ریخته را تشخیص دهند و بخش آخر هم «احساسی شو» است.

وی درباره انتخاب احمدرضا موسوی به عنوان گوینده و مجری این برنامه بیان کرد: احمدرضا موسوی با اینکه اولین اجرای رادیویی خود را تجربه می‌کند اما سابقه خوبی در زمینه استندآپ دارد و چون هدف این برنامه شادی است خواستیم تا او را هم محک بزنیم که خوب هم از پس این کار برآمد. ما گوینده قدر رادیو زیاد داریم اما احمدرضا موسوی به خوبی خود را با شرایط رادیو هماهنگ کرد و ماهم نتیجه خوبی را از او روی آنتن گرفتیم.

حاجی‌اسماعیلی با اشاره به بازخوردهای این مسابقه ادامه داد: این مسابقه در ابتدا با رویکرد مسابقه بین زوج‌های ایرانی کار خود را شروع کرد اما در همان ابتدا با سیل بازخورد مخاطبان مواجه شدیم که اگر زوج نباشیم چه؟ و ما هم به درخواست مخاطبان این شرایط را تغییر دادیم و مخاطبان برای ارتباط با می‌توانند به صفحه اینستاگرام برنامه به آدرس @۲۰sho.saba پیام دهند.

تهیه‌کننده «بیست شو» در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره محدودیت‌ و چالش‌های ساخت برنامه‌های طنز و مسابقه‌ای در قالب رادیو عنوان کرد: طراحی مسابقه‌های تلویزیونی با مسابقه‌های رادیویی بسیار تفاوت دارد چرا که در مسابقه‌های تلویزیونی از عنصر تصویر کمک زیادی گرفته می‌شود مانند طراحی‌های گرافیکی و جدول، ما در رادیو وقتی که چنین امکاناتی را نداریم سعی می‌کنیم تا ابتکار به خرج دهیم تا با ساده‌ترین شکل ممکن بتوانیم مردم را بخندانیم برای مثال استفاده از یک مجری خوب و توانا می‌تواند تمام کاستی‌های نبود تصویر را جبران کند و با عنصر کلام می‌توانیم مخاطب را جذب کنیم. اما مسابقه‌هایی مانند حل جدول در رادیو امکان‌پذیر نیست مگر استفاده از بخشی‌هایی مانند رادیونما یا برنامه‌های رادیویی که اجرای تصویری دارند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایطی مانند کرونا که همگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم ساخت برنامه‌هایی شاد و مفرح کار بدی نیست و با توجه به اینکه رویکرد مدیر جدید رادیو صبا حمایت از برنامه‌سازان است فرصت مناسبی است تا این شبکه رادیویی هم ارتقا یابد و شنونده بیشتری داشته باشد.

برنامه «بیست شو» با اجرای احمدرضا موسوی پنجشنبه و جمعه‌ها ۱۱:۳۰ روی آنتن رادیو صبا می‌رود.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است