«زمزمه‌های جامانده» مجموعه اشعار نو با مضامین عاطفی و عاشقانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۰

«زمزمه‌های جامانده» مجموعه اشعار نو با مضامین عاطفی و عاشقانه

دومین مجموعه ‌شعر سوسن شیخ‌محبوبی با عنوان «زمزمه‌های جامانده» در قالب شعر نو و با مضامین عاطفی و عاشقانه به چاپ رسید.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، مجموعه ‌شعر «زمزمه‌های جامانده» تازه‌ترین سروده‌های سوسن شیخ‌محبوبی در قالب شعر نو به همت نشر اراده چاپ و راهی بازار کتاب شد.

شیخ‌محبوبی نویسنده و شاعر درباره‌ این اثر گفت: مجموعه‌ «زمزمه‌های جامانده»، دومین مجموعه‌ام در قالب شعر نو است و مضامین عاطفی و عاشقانه محتوای اشعار را در برمی‌گیرند. اما من برای نوشتن شعر، متن و دل‌نوشته، زمان خاصی را مد نظر نداشته‌ام و گاهی با تلنگری، واژه‌ها در ذهن و جانم پدیدار می‌شوند. حتی برخی اوقات پیش آمده است در مکانی شلوغ و پرهیاهو توانسته‌ام با تمرکز، شعر یا متن دل‌خواهم را یادداشت کنم.

او ادامه داد: برای نوشتن اشعارم تلاش می‌کنم همه‌ اقشار جامعه اعم از خاص و عام کلامم را متوجه شوند. در نوشته‌هایم سبکی را دنبال می‌کنم که به احساسات هر فردی نزدیک باشد.

شیخ‌محبوبی اظهار کرد: هر دو مجموعه‌شعرم، یعنی «برزخ‌خیال» و «زمزمه‌های‌جامانده» به دوره‌ تاریخی و جامعه‌‌ خاصی اشاره ندارند، ولی شاید بهتر باشد این‌جا درد دلی داشته باشم که خالی از لطف نیست. متاسفانه شعر و ادبیات زمان حال ما، بسیار مظلوم واقع شده است و کم‌تر مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد. جوانان برای ارضای احساسات خود کم‌تر سراغ شعر و نوشته‌های ادبی می‌روند و بیش‌تر از ادبیات خاص و منحصر به‌فرد خودشان، که در جامعه‌ امروز بسیار مصطلح شده است، استفاده می‌کنند. هنردوستان و آشنایان همیشگی با ادبیات در این روزها بیش‌تر درگیر اتفاقات اجتماعی پیرامون خود هستند و شاید همین باعث شده ادبیات مظلوم واقع شود. اما شاعران و نویسندگان هم‌چنان پرتلاش و عاشقانه می‌نویسند تا شاید در این روزها آرامشی به ذهن‌ها و قلب‌ها تزریق کنند.

این نویسنده گفت: در دومین مجموعه‌ شعرم، ابهام بیش‌تری وارد متن و نوشته‌ام کرده‌ام، طوری که شاید برای درک مفهوم نهفته در آن، خواننده نیاز به دقت بیش‌تر داشته باشد. او برای درک هدفم از نوشتن شعر، به چالش ذهنی کشیده خواهد شد اما در مجموع، متن و اشعارم را طوری به نگارش درآوردم که هر خواننده‌ای خود را در بطن تلخی و شیرینی آن قرار بدهد، واژه‌ها را به درون بکشد و بتواند جمله‌به‌جمله و واژه‌به‌واژه تجسم‌سازی کند ‌و خود را در عمق ماجرای شعر قرار دهد.

شیخ‌محبوبی با بیان این‌که کاش به کتاب و کتابخوانی و ادبیات بهای بیش‌تری داده می‌شد، اضافه کرد: کاش مناسباتی برای همایش‌های پرشور و عمومی اختصاص می‌دادند تا در آن همایش‌ها مخاطبان بیش‌تری جذب می‌شدند و عشق و علاقه را در جوانان بیش از پیش نشان می‌دادیم.

شیخ‌محبوبی در پایان ابراز خرسندی کرد: مجموعه ‌شعر «زمزمه‌های جامانده» که در نشر اراده با تیراژ ۱۰۰۰ جلد چاپ شده است، خوشبختانه با وجود شیوع ویروس کرونا مورد استقبال مخاطبان شعر قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000