اتمام نخستین مرحله طرح «ماموریت کتابخان من» با اعلام اسامی ۲۴ کتابخانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱

اتمام نخستین مرحله طرح «ماموریت کتابخان من» با اعلام اسامی ۲۴ کتابخانه

معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد با اعلام ۲۴ کتابخانه برتر نخستین مرحله طرح «ماموریت کتابخانه من» را به پایان رساند.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به دنبال تعیین مقاصد آرمانی کتابخانه‌های عمومی کشور (شامل ماموریت، چشم‌انداز و ارزش) و ابلاغ آن، مسیر برنامه‌ریزی راهبردی برای کتابخانه‌های عمومی ایجاد شد و در این مسیر، طرح «ماموریت کتابخانه من» به عنوان نخستین گام برای تحقق عملیاتی آن در گستره ملی اجرا شد.

در مرحله نخست این طرح، کتابخانه‌های داوطلب راه‌یافته به این طرح طی زمستان ۱۳۹۹ در تعامل با دفتر برنامه‌ریزی نهاد و اساتید مدعو، آموزش‌های تخصصی فشرده و مشاوره لازم را برای رسیدن به ماموریت ویژه خود دریافت و مستندات لازم برای آن را تدوین کرده و با حضور فعال و مشتاقانه در گروه‌های همفکری و یادگیری مستمر، در جریان بهبود زندگی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه خود پیش رفتند.

در پایان این مرحله، تعداد ۲۴ کتابخانه موفق شدند این طرح را با موفقیت طی کنند که بر اساس داوری نتایج پروژه پایانی ۱۰ کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر معرفی شدند که اسامی روسای آن‌ها عبارت است از: سمیه احمد نژاد کتابخانه «هجرت»  خراسان رضوی، مریم امیدبخش کتابخانه «ولی عصر(عج)»تهران، پری‌ناز بابایی از کتابخانه «باقرالعلوم» اصفهان، زهره سادات باقری کتابخانه «قلم چی» خراسان جنوبی، وجیهه حسینی کتابخانه «دکتر عباس حری» خراسان رضوی، منیره شاکی‌فر کتابخانه «حافظ» گلستان، مهشید متحدی کتابخانه «شهید مطهری» خراسان رضوی، حسن هاشمی کتابخانه «علی ابن ابیطالب» گیلان، عاطفه وطن‌دوست «پروفسور معتمدنژاد» خراسان جنوبی، صمد رهبریار کتابخانه «سیار قاصدک شهر رشت» گیلان.

شخصی‌سازی ماموریت کتابخانه، تحلیل ماموریت‌های کتابخانه‌ای، شناسایی زمینه و ذینفعان کتابخانه، بررسی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه، استقرار کارگروه برنامه‌ریزی کتابخانه، طراحی خدمت در کتابخانه، تست خدمت و اجرای آن، برآمدمحوری و برآمدسنجی خدمات کتابخانه‌ها، توافق داخلی و خارجی بر مأموریت کتابخانه و اطلاع‌رسانی آن از مهم‌ترین مباحث این دوره بود.

بر اساس موافقت دبیرکل نهاد با ادامه این طرح، پس از برگزاری جلسه اختتامیه این دوره در بهار ۱۴۰۰، مراحل بعدی برای دیگر مسئولان کتابخانه‌های عمومی داوطلب نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است