تشریح اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری وزارت ارشاد به خارج از کشور

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف و چگونگی اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری استان‌ها به خارج از کشور گفت: اوایل دولت دوازدهم جلسه مشترکی میان مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور ابراهیمی ترکمان رییس سازمان برگزار شد و در این جلسه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها برای فعالیت‌های خارج از کشور تاکید شد.

وی افزود: یکی از اهداف اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری استان‌ها به خارج از کشور، معرفی فرهنگ و هنر غنی این سرزمین در خارج از کشور در جهت تحقق دیپلماسی فرهنگی است.

غیاثی در عین حال تصریح کرد: این اقدام هر چند مسبوق به سابقه است اما در دولت دوازدهم رشد بیشتری یافته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخشی از این برنامه‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها در خارج از کشور ادامه داد: هزینه‌های اعزام این گروه‌ها به خارج از کشور تا قبل از حضور در کشور مقصد بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعزام کننده بوده و هزینه‌های پس از ورود به کشور مورد نظر بر عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است و سازمان نقش اصلی هماهنگی رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی و اعزام گروه‌ها را برعهده داشته است.

غیاثی با اشاره به آمار بیشترین و کمترین گروه‌های اعزامی استان‌ها به خارج از کشور، گفت: بیشترین اعزام به کشور ترکیه بوده و استان آذربایجان شرقی هم بیشترین برنامه‌های فرهنگی و هنری را در این کشور داشته است.

وی افزود: تعداد استان‌های اعزام کننده 24 استان است و 202 فعالیت فرهنگی و هنری از سوی گروه‌های اعزامی استان‌ها در خارج از کشور برگزار شده است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد کشورهایی که گروه‌های فرهنگی و هنری در آنجا به ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود پرداخته‌اند 47 کشور در سال‌های 96 تا 99 است.

انتهای پیام/