کلید داخل کشور است/ طرح مشکلات واقعی جامعه در «کلید اینجاست» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۹
محسن مقصودی در گفتگو با صبا:

کلید داخل کشور است/ طرح مشکلات واقعی جامعه در «کلید اینجاست»

«کلید اینجاست» با کمک به انتخاب اصلح و امید به رفع بی‌عدالتی‌ها در گام دوم انقلاب روی آنتن شبکه یک می‌رود.

«کلید اینجاست» عنوان ویژه برنامه «ثریا» است که در ایام منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

محسن مقصودی تهیه‌کننده برنامه «ثریا» و ویژه برنامه «کلید اینجاست» درباره این برنامه به خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا گفت: این ویژه برنامه انتخاباتی از ۲۱ فروردین آغاز شده، تا دو هفته اول در روزهای زوج پخش شد و پس از آن، از ابتدای هفته جاری هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

وی با اشاره به هدف ساخت این برنامه عنوان کرد: هدف اصلی ما این است تا مسائل اصلی مردم در حوزه‌های مختلف اقتصاد، سیاست و فرهنگ را که دغدغه‌های اصلی هستند در این برنامه مطرح و تحلیل کنیم تا درباره آن‌ها شفاف‌سازی صورت گیرد و در فضای رسانه ای سوالات دقیقی از کاندیداهای ریاست جمهوری و ستادهایشان درباره این مسائل و راه حل‌های آن‌ها مطرح شود و آن‌ها هم باید در مقابل پاسخگو باشند. سعی داریم تا در این برنامه مطالبات واقعی مردم در انتخابات تعیین‌کننده باشد.

مقصودی ادامه داد: مسائلی مانند مشکلات مسکن، مشکلات نظام سلامت و آموزش و پرورش، مساله تورم، رشد نرخ ارز، بی‌عدالتی و فاصله‌های طبقاتی وحشتناکی که رو به فزونی هستند، حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی و … درد اصلی و مشکلات جامعه ما هستند که متاسفانه در انتخابات یا به فراموشی سپرده می‌شوند یا با یک نگاه کلی از روی آن‌ها رد می‌شوند. ما سعی می‌کنیم تا در این برنامه این مسائل را باز کرده و با دید تخصصی آن‌ها را بررسی کنیم و با راهکارهای کارشناسی‌شده به آن‌ها بپردازیم و بعد هم تمام این مسائل را به صورت سوالات مشخصی آخر هر برنامه از کاندیداهای رییس جمهوری می‌پرسیم تا آن‌ها پاسخ و راهکار خود را به این مسائل بدهند. در واقع در این ایام باید درباره دردهای اصلی مردم صحبت شود نه مسائل فانتزی و حاشیه‌ای که شاید هیچوقت مشکل اصلی مردم نیست اما نزدیک انتخابات پررنگ می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره عنوان این برنامه با نام «کلید اینجاست» توضیح داد: عنوان این ویژه برنامه ثریا را با توجه به بیانات رهبری که «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست،‌ در داخل کشور است.» انتخاب کردیم و همچنین بحث کلیدهای گمراه‌کننده دیگری که نه تنها قفلی را باز نکرد بلکه قفلی بر قفل‌های دیگر بود.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به حساسیت ساخت برنامه‌های انتخاباتی بیان کرد: در ایام انتخابات فضایی بسیار حساس حاکم است و گاهی سوء برداشت‌هایی هم اتفاق می‌افتد. ساختن برنامه صریح و از مشکلات مردم صریح صحبت کردن هم این کار را سخت‌تر می‌کند، اما موضوع اصلی «کلید اینجاست» مطالبات مردم است و مردم از آن استقبال می‌کنند و به افزایش حضور آگاهانه مردم در انتخابات هم کمک می‌کند چرا که در بسیاری از حوزه‌ها برخی عملکردهای مسئولان، بعضی از مردم را به این نتیجه رسانده که در بن‌بست هستیم و هیچ راه حلی هم وجود ندارد اما ما سعی داریم تا به مردم این امید واقعی را بدهیم که اگر سیاست‌های اقتصادی و سیاسی کشور به نفع مردم تغییر پیدا کند، شرایط متفاوت می‌شود و برای همه این مسایل راه حل کارشناسی در داخل کشور وجود دارد، این برنامه کمک می‌کند تا مردم با هر نگاه سیاسی به این نتیجه برسند که تمام مشکلات راه حل کارشناسی و بومی دارند و نیاز نیست برای حل مشکلات کشور عزت کشور خدشه‌دار شود و به بیگانه التماس کنیم.

مقصودی افزود: در «کلید اینجاست» درب بسیاری از مسائل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، امنیت غذایی، مسکن، بی‌عدالتی و… را باز می‌کنیم تا کاندیداها هم اگر پاسخی راجع به این مسائل دارند درباره‌اش صحبت کنند و با مردم رابطه بهتری برقرار کنند و از راهکارهایشان به صورت دقیق و نه کلی‌گویی و شعارگونه برای مردم بگویند.

این برنامه‌ساز درباره حفظ نگاه بی‌طرفانه در «کلید اینجاست» تصریح کرد: در این برنامه ما نه از کاندیداها بلکه از مشکلات مردم صحبت می‌کنیم و در واقع نگاه برنامه بیشتر از این که سیاسی باشد، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و به کاندیداها به صورت یک مصداق مشخص نمی‌پردازیم، بلکه به طور کلی از تمام کاندیداها چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب، چه اعتدالی و چه انقلابی سوالاتی داریم که باید پاسخگو باشند. به عنوان مثال اینکه درباره وضعیت مسکن که بیش از ۳۵ درصد مردم اجاره‌نشین هستند، برای نصف شدن این نرخ بعد از چهار سال چه برنامه‌هایی دارند؟ یا درحال حاضر میزان صادرات ایران به کشورهای همسایه تنها حدود ۲ درصد است، برای اینکه این میزان به حداقل ۱۰ درصد از میزان واردات این کشورها برسد چه برنامه مشخصی دارند؟‌ این اهداف کاملا دست‌یافتنی است و با وجود تحریم‌ها هم قابل تحقق است. کاندیداها باید با هر سبک فکر و جناحی که دارند با عدد و رقم‌هایی مشخص به این مسائل پاسخ بدهند و با مساله‌سازی‌هایی فانتزی مانند برگزاری کنسرت‌ها یا دیوارکشی در خیابان‌ها و… که اصلا دغدغه اصلی مردم نیست و طرحش بیشتر به شوخی می‌ماند، از مسائلی مهمی مانند بی‌عدالتی، حقوق‌های نجومی، حقوق کارگران،‌ خصوصی‌سازی‌های تاراج‌گونه و مساله‌دار،‌ عدم شفافیت و بی‌عدالتی در نظام بانکی و مالیاتی و… رد نشوند. در این برنامه هم عمدتا از کارشناسان جوان و متخصص استفاده خواهد شد تا راهکارهای کارشناسی برای مسایل تخصصی مردم و کشور ارایه دهند. امید واقعی با مطرح شدن مسائل مردم و کشور و ارایه راهکار ایجاد می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه «ثریا» در ویژه برنامه «کلید اینجاست» زبان مردم خواهد بود تا دغدغه تحقق عدالت و پیشرفت را از کاندیداها و ستادهایشان به صورت صریح و نگاه کارشناسی مطرح و مطالبه کند. انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند در صورت حضور گسترده و پرشور مردم و انتخاب اصلح، به سکویی برای تحقق پیشرفت و رفع تبعیض‌ها و بی عدالتی‌‎ها در گام دوم انقلاب منجر شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی محسن مقصودی و کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که هر روز ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن می‌رود.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/

یک نظر


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000