هدف «مخفیگاه» دیده شدن جوانان بود/ نوشتن فیلمنامه‌ای اجتماعی

بنیامین نادعلی کارگردان فیلم «مخفیگاه» که پروانه نمایش آن به عنوان اولین فیلم بلند او به تازگی صادر شده است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، درباره مشکلات پیش آمده برای ساخت این فیلم به عنوان فیلمساز اول گفت: پروانه ساخت فیلم را به صورت ویدیویی دریافت کردیم چراکه به دلیل قوانین موجود، دریافت پروانه ساخت سینمایی منوط به شرایط بسیار خاصی است. یکی از شرط‌های موجود این بود که تهیه‌کننده‌ای شناخته شده، پروژه را برعهده بگیرد تا من را به عنوان فیلمساز اول قبول کنند.

وی افزود: انتخاب بازیگران نیز از این قاعده مستثنی نبود. با بازیگران شناخته شده‌ای مذاکره شد که با مساله بی‌اعتمادی از سوی آن‌ها مواجه شدیم که برای‌مان نتیجه مطلوبی نداشت. از طرف دیگر کمبود بودجه باعث شد تا شخصا مسئولیت خیلی از کارهای فیلم مثل فیلمبرداری، اصلاح رنگ، تدوین و… را بر عهده بگیرم.

نادعلی درباره لزوم اعتماد به جوانان خاطرنشان کرد: اعتماد به نسل من و افراد هم‌سن و سال من برای ساخت فیلم و کار در زمینه فیلمسازی بسیار ناچیز است در صورتی که پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و تنها چیزی که نیاز داریم حمایت است. هدف من از ساخت «مخفیگاه» اعتماد به جوانان بود. همچنین از تمام عوامل و بازیگران این فیلم که نهایت تلاش‌شان را برای ساخت این فیلم به کار گرفتند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های اخیر خود اظهار کرد: درحال حاضر مشغول نوشتن فیلم بعدی‌ام در حوزه اجتماعی هستم.

فیلم «مخفیگاه» اولین فیلم بلند بنیامین نادعلی در مقام کارگردان و یک فیلم اجتماعی است که به زودی از پلتفرم‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان «مخفیگاه» آمده است: «از وقتی یادمه دارم واسه زندگیم رکاب می‌زنم ولی کم زمین‌ نخوردم، تازه فهمیدم خوبه یه وقتایی زمین بخوری که بفهمی راه رو داری اشتباه می‌ری…»

امیررضا رنجبران، نهال دشتی، میلاد معیری، شایان فصیح زاده، امیر رئیسیان، سام دادخواه، روناک پوریادگار، مهدی امینی، حمید پری نژاد با حضور بهار قاسمی و علیرضا مهران و… از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کنندگان: هاشم علی اکبری و یوسف نادعلی، مدیر فیلمبرداری: بنیامین نادعلی، بازنویسی فیلمنامه: بنیامین هفت لنگ، صدابردار: فرید پیرایش، تدوین: بنیامین نادعلی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح چهره پردازی: کوروش علیزاده، مدیرتولید: پروانه زبان فهم، صداگذاری: مهدی جمشیدیان، آهنگساز: امیرکسایی، محمدامین ابراهیمی، دستیار و برنامه ریز: ارسلان ابراهیمی، دستیار دوم: حسین آقاکوچکی، منشی صحنه: رویا بابابیگی، جلوه‌های ویژه بصری: حسن پیله ور، اصلاح رنگ: بنیامین نادعلی، انتخاب بازیگر: آیدا تبیانیان، سرپرست گروه بدلکاری: شایان بی آلایش، مهدی گردان، محمدعلی شهبازی، عکاس: فاطمه اسماعیل نژاد، علیرضا پرتو، مشاور رسانه: علی زادمهر.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/