جانمایی اثری با هنر چلنگری در سالانه بهارستان ۱۴۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰

جانمایی اثری با هنر چلنگری در سالانه بهارستان ۱۴۰۰

محمدرضا ابراهیم‌زاده آبکوه با استفاده از هنر رو به فراموشی چلنگری اثری را در حال و هوای بهار در سالانه «بهارستان 1400» اجرا کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمدرضا ابراهیم‌زاده آبکوه هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز درباره اثر اجرایی خود در بخش هنرهای محیطی ششمین سالانه هنرهای شهری تهران –  بهارستان ۱۴۰۰، گفت: در المان چلنگری، ضمن ایجاد توجه به هنر زنگوله‌سازی که توجه بسیار کمی به آن شده است، همانگونه که از اسمش پیداست مخاطب با سازه‌ای از جنس آهن رو به رو است که جدا از جذابیت بصری به گونه‌ای طراحی شده که با صداهایی که زنگوله‌ها ایجاد می‌کنند، کانسپتی متناسب با سال گاو، حال و هوای بهاری و تداعی فضای روستایی در قلب شهر و مخاطب ایجاد کند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه هنر چلنگری، رو به فراموشی است، من سعی کردم که با اجرای این المان، در زنده نگه داشتن این هنر زیبا، تلاش کنم و گامی بردارم.

این هنرمند سالانه بهارستان ۱۴۰۰، درباره سبک اجرای این اثر، بیان کرد: در روش ساخت این اثر، ابتدا طاق‌ها از جنس آهن و با روش جوشکاری ساخته شده است و سپس زنجیرها به زنگوله مزین شدند. در ادامه، با ریتمی مشخص، کناره‌ها، هم به بالای طاق اضافه و المان در محل با رول بولت در محل ورودی باغ فردوس نصب شد.

ابراهیم‌زاده آبکوه درباره جانمایی اثر خود در ششمین سالانه هنرهای شهری تهران، اظهار کرد: با توجه به محیط فرهنگی اطراف باغ فردوس و فضای سبز مناسب که محل عبور و مرور شهروندان است، جانمایی کاملا مناسب بود و عملا فضای خوبی را ایجاد کرده است.

او، بهارستان را نیازمند رویکردی جدی‌تر خواند و افزود: معتقدم سالانه «بهارستان» می‌تواند به صورت جدی‌تر و در زمان بیشتری انجام شود تا کیفیت بهتری را در پروژه‌های این رویداد شاهد باشیم.

این هنرمند در پایان تشریح کرد: متاسفانه زمان شروع بهارستان بسیار دیر است، به همین دلیل فرصت ارایه آثار نیز به شکل قابل توجهی کم‌ می‌شود. در واقع مساله زمان‌بندی از جمله نقاط ضعف رویداد بهارستان است که امیدوارم در سال‌های آتی با برنامه‌ریزی بهتر شاهد تغییرات خوشایندی در این بخش باشیم.

محمدرضا ابراهیم زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی است که دومین حضور خود را در رویداد بهارستان تجربه می‌کند. شبیه‌سازی صدای پرندگان در باغ پرندگان قم و پروژ‌های مختلف در حوزه المان‌های شهری و فانکشنال و اینستالیشن در مشهد، یزد، زنجان و کرمان از جمله فعالیت‌های اوست.

ششمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۰ در سطح شهر تهران در بخش‌های مختلفی همچون تخم‌مرغ‌های رنگی، دیوارنگاری و هنرهای محیطی اجرا شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000