سهمیه ارزی کاغذ ۸۰ میلیون دلار برآورد شده است/ پیگیری وزارت ارشاد

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال تخصیص پیدا نکردن اعتبار ارز کاغذ یارانه‌ای در سال ۱۳۹۹، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌ها و اقدامات این وزارتخانه را تشریح کرد.

به گفته همایون امیرزاده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های مستمری برای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز کاغذ چاپ و تحریر داشته است.

او با اشاره به ارسال چهار نامه از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رییس‌جمهور، معاون اول و معاون اقتصادی رییس‌جمهور، تصریح کرد: علاوه بر رایزنی‌های مکرر انجام‌شده در این پیگیری‌ها ضمن تشریح شرایط موجود و نیاز ضروری کشور به برقراری سهمیه ارزی کاغذ مخاطرات احتمالی تخصیص نداشتن و تامین ارز کاغذ بر فضای کار و کسب‌های حوزه نشر و مطبوعات با صراحت مورد اشاره قرار گرفته است.

امیرزاده خاطرنشان کرد: در این نامه‌ها که از خرداد تا اسفند سال ۱۳۹۹ ارسال شده، ارز مورد نیاز برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به مبلغ حداقل ۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.

او در پایان تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تامین ارز مورد نیاز کاغذ را همه‌جانبه و مستمر دانست و ابراز امیدواری کرد که مراجع ذی‌ربط هم با اقدام سریع و به‌موقع ضمن حمایت از حوزه نشر و مطبوعات کشور با تخصیص سهمیه ارزی مورد نیاز موجب آرامش فضای کار و کسب حوزه‌های مرتبط باشند.

انتهای پیام/