هنرمندان جوان در ایلام گرد آمدند/ تمرکز بر جنگل‌های بلوط زاگرس

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از عصر چهارشنبه 30 مردادماه در دانشگاه شهر ایلام بر سر مزار شهدای گمنام افتتاح شد و تا روز دوم شهریور کارگاه ها ی هنری در دانشگاه ایلام ادامه دارد.

رضوان صادق زاده دبیر این دوره از جشنواره در سخنانی گفت: ۱۲۷ نفر هنرمند و هنرجوی جوان از میان ۱۳۱۱ نفر متقاضی در ایلام حضور دارند. این تعداد در رشته های نه گانه جشنواره یعنی تصویرسازی، نقاشی و طراحی، کاریکاتور، عکاسی، خوشنویسی، گرافیک، مجسمه سازی و نگارگری در کارگاه استادان شرکت کرده و در این دو روز اثر خود را خلق می کنند.

صادق زاده ادامه داد: عصر امروز شنبه دوم شهریور، داوران به همراه استادان کارگاه ها، آثار هنرمندان جوان را بررسی و داوری می کنند و از هر رشته یک نفر انتخاب می شود که در مراسم اختتامیه فردا معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره بیان کرد: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که این روزها گام بیست و ششم آن در ایلام در حال برگزاری است به عنوان یکی از معدود جشنواره های هنرهای تجسمی با محوریت پشتوانه سازی نسل آینده هنرمندان کشور است. در این جشنواره برخلاف دیگر رویدادهای رقابتی در عرصه هنر، مساله رقابت برای شرکت کنندگان در لایه های زیرین این رویداد قرار دارد.

دبیر این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به کارگاه هایی که در این جشنواره برگزار می شود، یادآور شد: در بخش عکاسی کیارنگ علایی استاد کارگاه، دانشجویان و هنرمندان را برای عکاسی به شهر ایلام و اطراف آن برد. همچنین احمد نادعلیان که در این دوره، کارگاه هنرهای محیطی را اجرا می کند به هنرمندان ایلامی فارغ از این که جوان باشند یا نه، در طبیعت ایلام موضوع هنر محیطی را آموزش داد. نادعلیان با حضور در ایلام متوجه شد که یکی از اصلی­ ترین جاذبه­ های محیطی و البته از مهم­ترین دغدغه‌های زیست‌ محیطی هنرمندان و مردم ایلام، جنگل ­های بلوط منطقه زاگرس است. با توجه به این رویکرد، نادعلیان تصمیم گرفت  تا پروژه تعاملی و محیطی هنرمندان بومی استان ایلام را با محوریت جنگل ­های بلوط این استان رقم بزند.

صادق زاده ضمن بیان اینکه در حوزه خوشنویسی، بانوان از آقایان پیشی گرفته و شرایط آموزش در این زمینه بسیار امید بخش است، افزود: هزینه کردن برای آموزش به نسل جوان برای آینده‌سازی کشور، سرمایه‌گذاری در این حوزه محسوب می شود و می‌تواند، نوید دهنده روزهای درخشانی در عرصه هنر خوشنویسی به شمار رود و قطعاً همراهی هنرمندان جوان در رویدادهایی مانند جشنواره های هنرهای تجسمی در همراهی با استادان در رشد، فراگیری و توسعه هنر خوشنویسی ایران نقشی غیر قابل انکار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نتایج این جشنواره این است که هنرمندان شرکت کننده همه برگزیده هستند و استمرار آموزش امری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به آن توجه کند.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، روز یکشنبه 3 شهریورماه با حضور مدیران استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه ایلام به کار خود پایان می دهد و برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/