«دم غروب، زعفرانیه» فیلم اول از یک سه‌گانه است/ اعتیاد میان جوانان بالاشهرِ تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۱
عدنان کاپوسیان در گفتگو با صبا:

«دم غروب، زعفرانیه» فیلم اول از یک سه‌گانه است/ اعتیاد میان جوانان بالاشهرِ تهران

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دم غروب، زعفرانیه» درباره ساخت این اثر به عنوان اولین تجربه تهیه‌کنندگی خود می‌گوید.

عدنان کاپوسیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دم غروب، زعفرانیه» به نویسندگی و کارگردانی محمد خراط‌زاده آستیم که درحال حاضر در مرحله رنگ و اصلاح نور است و خود را برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر آماده می‌کند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره موضوع این فیلم گفت: «دم غروب، زعفرانیه» درباره اعتیاد و معضلات آن در میان جوانان دهه هفتادی است که بالاشهر تهران زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده اند فیلمی متفاوت بسازند، توضیح داد: با فیلم‌هایی که در این باره ساخته شده است، کمی متمایز است اما نمی‌توانم تفاوت آن را شرح دهم زیرا قصه فاش می‌شود.

این تهیه کننده درباره سختی‌های فیلمبرداری فیلم بیان کرد: این فیلم سکانس‌پلان بود و اواخر سال گذشته فیلمبرداری آن را شروع کردیم. تمام فیلم در شب و خیابان فیلمبرداری می‌شد و شلوغی خیابان ولیعصر و چهارراه پارک وی به دلیل ایام عید، بر سختی کار می‌افزود ولی خدا را شکر بازیگران و عوامل همگی با ما همراه بودند و این باعث می‌شد کارمان را ادامه دهیم درنهایت صبح سال تحویل فیلمبرداری آن به پایان رسید.

کاپوسیان درباره علت تهیه‌کنندگی این اثر به عنوان اولین تجربه خود در این زمینه عنوان کرد: «دم غروب، زعفرانیه» ورود من به تهیه‌کنندگی است و امیدوارم آنطور که مدنظرمان است دیده شود. به طور کلی به کارهایی که ریتم تندی دارند و خسته‌کننده نیستند، علاقه‌مند هستم، همچنین آثاری که در پایان، پیام و نصیحتی برای مخاطب داشته باشند و به او در زمینه‌ای کمک کنند از اولویت‌های من است.

بازیگر فیلم «ماه ‌نشان» درباره سختی‌های ساخت فیلم‌های هنری و تجربی خاطرنشان کرد: سختی‌های خود را داشت ولی بیشتر به جنبه‌های هنری آن توجه داشتیم نه توجیه اقتصادی، همچنین خیلی علاقه‌مند به کار تهیه‌کنندگی بودم که شرایط آن در این اثر فراهم شد.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های آینده خود اظهار کرد: «دم غروب، زعفرانیه» درواقع اولین فیلم از یک سه‌گانه است و در ادامه ۲ فیلم «دم صبح، لواسان» و «غروب مرداب» را می‌سازیم. فیلمنامه ۲ کار دیگر نیز نوشته شده است و بعد از دیده شدن «دم غروب، زعفرانیه» در جشنواره‌ها، به ساخت آن‌ها مشغول می‌شویم.

وی در پایان درباره موضوع دیگر فیلم‌ها تاکید کرد: «دم صبح لواسان» درباره خیانت و تک لوکیشن است و یک شب مهمانی در یکی از باغ‌های لواسان را به تصویر می‌کشیم. «غروب مرداب» نیز در شمال تصویربرداری می‌شود ولی نمی‌توانم درباره موضوع آن صحبت کنم.

گروه بازیگران «دم غروب، زعفرانیه» را نازنین کریمی، مهدی زمین پرداز، شروین وحدت، حمیدرضا هدایتی، صابر ناصری، نگین مهدی زاده، نوید مهدی‌زاده، ایمان اخلاقی، با هنرمندی نسیم ادبی و ایمان صفا و با معرفی نجلا نظریان و آیدا رزاق‌زاده تشکیل می‌دهند.

عکس از عباس بغداد دره‌ئی است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است