گفتگو با تنها «سی‌تار»نواز ایرانی در «نیستان» رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۶

گفتگو با تنها «سی‌تار»نواز ایرانی در «نیستان» رادیو فرهنگ

برنامه «نیستان» ۲۶ فروردین از فريدون پوررضا خواننده و موسیقیدان گیلک یاد می‌کند و در ادامه به گفتگو با تنها نوازنده «سی‌تار» کشور می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، پنج شنبه ۲۶ فروردین برنامه «نیستان» با گفتگوی رضا مهدوی کارشناس مجری برنامه با علیرضا بروجردی نوازنده «سی‌تار» و محقق موسیقی هندی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود و محوریت اصلی این گفتگو معرفی ساز «سی‌تار» است که علیرضا بروجردی تنها نوازنده فعال این ساز در کشور است.
علیرضا بروجردی در دهه ۵۰ برای ادامه تحصیل به هند رفت و در همان مقطع ساز «سی‌تار» را به‌مدت هفت سال نزد موسیقی‌دانان بزرگی مثل «عثمان‌خان» آموخت. بعد از بازگشت وی به ایران در سال ۱۳۶۸ اولین آثارش به‌صورت تکنوازی منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت.

«موسیقی از ایده تا اجرا» به روایت کیوان ساکت هم در ادامه قسمت‌های گذشته به تحلیل چهار دستگاه در موسیقی اختصاص دارد و‌ روایت ندا رادمهر از زنده‌یاد فریدون پوررضا در سالروز درگذشت این استاد موسیقی فولکلور گیلان از دیگر بخش های برنامه «نیستان» است.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی، گویندگی فاطمه رکنی و اجرای کارشناسی رضا مهدوی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است