کتاب «روضه الشهدا» واعظ کاشفی در رادیو فرهنگ بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۸

کتاب «روضه الشهدا» واعظ کاشفی در رادیو فرهنگ بررسی می‌شود

برنامه «کیمیای کلمات» جمعه ۲۷ فروردین با موضوع معرفی کتاب «روضه الشهدا» نوشته حسین واعظ کاشفی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «کیمیای کلمات» این هفته به معرفی کتاب «روضه الشهدا» تالیف حسین واعظ کاشفی و تصحیح حسن ذوالفقاری و علی تسنیمی و همکاری صبا واصفی اختصاص یافته است.

در این برنامه بهرام پروین گنابادی کارشناس مجری برنامه «کیمیای کلمات» به معرفی و‌ بررسی کتاب «روضه الشهدا» که شرح واقعه عاشورا است می‌پردازد.

این کتاب، در قرن نهم هجری قمری توسط حسین واعظ کاشفی تدوین شده است. کتاب، مشتمل بر معرفی اصل کتاب و مؤلف آن به همراه ۱۰ باب در شرح وقایع عاشورا است. از جمله عناوین مباحث کتاب، می‌توان به در ابتلای جمعی از انبیا علیهم السلام، در جفای قریش و سایر کفار با حضرت سیدابرار، در طرفی اخبار مرتضی علی(ع)، در مناقب امام حسین(ع)، در رسیدن حضرت امیرالمؤمنین حسین (ع) به کربلا و محاربه نمودن با اعدا و در وقایع بعد از واقعه کربلا اشاره کرد.

«کیمیای کلمات» روایتی نو از متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش‌های معاصری است که درباره این آثار نگاشته شده‌اند و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی از رادیو فرهنگ‌ پخش می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است