مُردن به آن بدی که مردم فکر می‌کنند هم نیست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
معرفی کتاب؛

مُردن به آن بدی که مردم فکر می‌کنند هم نیست!

کتاب «در منطقه جنگی و دو نمایشنامه دیگر» نوشته یوجین اونیل با ترجمه یدالله آقاعباسی از سوی نشر بیدگل به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «در منطقه جنگی و دو نمایشنامه دیگر» نوشته یوجین اونیل با ترجمه یدالله آقاعباسی به همت نشر بیدگل منتشر شد.

پیش‌تر کتاب‌های «گوریل پشمالو»، «تشنگی و دو نمایشنامه دیگر»، «پیش از ناشتایی و سه نمایشنامه دیگر»، «تار عنکبوت و دو نمایشنامه دیگر» و «نخستین آدم» از این نویسنده در نشر بیدگل منتشر شده است.

در این کتاب علاوه بر نمایشنامه «در منطقه جنگی» می‌توان نمایشنامه‌های «ماه دریای کارائیب» و «به سوی شرق در راه کاردیف» را نیز خواند.

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم: «ینک: تو نباس خیلی سخت بگیری، دریسک. داشتم فکر می‌کردم به اون بدی هم نیس که مردم فکر می‌کنن. منظورم مُردنه. من هیچ‌وقت به موعظه ناخداها اهمیت نمی‌دادم. هیچ‌وقتم دین نداشتم، اما می‌دونم چیزی که بعد از این سرم می‌آد نمی‌تونه بدتر از این زندگی باشه. دریسک من دوست ندارم از پیش تو برم، ولی این‌جوریه… ترک این زندگی جاشویی اون‌قدرام ارزش گریه‌کردن نداره. از این کشتی به اون کشتی، کار سخت، پول کم، و بخور و نمیر. بعدشم دوباره با یه کشتی بزنی به دریا. هیچ‌وقت آدم حسابی نبینی، هیچ‌وقت از یه شهر ساحلی بیرون نری، سخته از هر بندری راه بیفتی و دور دنیا رو بگردی و هیچیش رو نبینی، هیشکی نباشه ازت مراقبت کنه، چه مُرده باشی، چه زنده… تو این همه هیچی نیس که متاسف باشی از دست بدی، دریسک.»

کتاب «در منطقه جنگی و دو نمایشنامه دیگر» در نوبت چاپ اول و ۹۸ صفحه با قیمت ۲۵۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است