«راز سوزن» افشا می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲

«راز سوزن» افشا می‌شود

گروه هنری «راز سوزن» در جدیدترین نمایشگاه خود تلفیقی از هنر سوزن دوزی با انواع گرایش های هنری را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه سوزن دوزی هایی در ستایش از زن و صلح، عصر روز یکشنبه سوم شهریور ساعت ۱۶ در گالری استاد فرشچیان گشایش می یابد که شامل ۳۴ اثر از ۱۷ هنرمند است که آثار خود را در قالب تلفیقی از هنر سوزن دوزی با چوب، سفال، فلز، نمد و پاپیه ماشه و به شکل تابلوهای حجمی و مفهومی همراه با داستان های مربوط به هر یک ارایه کرده اند.

در این نمایشگاه، هر هنرمند دو اثر خود را با موضوع زن و صلح به نمایش خواهد گذاشت.

گروه «راز سوزن» بیش از سه سال است که فعالیت خود را به شکل تخصصی روی هنرهای ظریف ایرانی و ارایه آنها به شکلی تلفیقی، خلاق و ابداعی متمرکز کرده است. نمایشگاه قبلی این گروه شامل سوزن دوزی های ابتکاری روی پرده بود که سال ۹۷ در کاخ موزه سعدآباد و برج میلاد به نمایش درآمد.

نرجس خاتون فیروزی برگزار کننده این نمایشگاه و سرپرست گروه، با بیش از ۴۸ سال پژوهش و فعالیت مستمر، در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی و چندین نمایشگاه انفرادی، آثار خود را در هنر سوزن دوزی ارایه کرده است. وی همچنین مولف دایره المعارف جامع سوزن دوزی ایران است که در آن ۱۸۰ نوع سوزن دوزی را مورد تحقیق قرار داده و اجرا کرده است.

نمایشگاه سوزن دوزی هایی در ستایش از زن و صلح، تا دهم شهریور، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹، میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است