خبری از شورای صنفی اکران آنلاین نشد/ حوزه‌ای که ممکن است از دست ارشاد خارج شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
پیگیری وعده‌های محقق‌نشده سال 99؛

خبری از شورای صنفی اکران آنلاین نشد/ حوزه‌ای که ممکن است از دست ارشاد خارج شود

با گذشت یک سال از آغاز طرح اکران آنلاین، همچنان شورای صنفی اکران آنلاین به صورت مستقل تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، با تعطیلی سینماها و رونق مجدد طرح اکران آنلاین، لزوم تشکیل شورای صنفی اکران آنلاین بیش از گذشته حس می‌شود؛ وعده ای که کم کم یک سال از مطرح شدن آن می گذرد ولی خبری از اجرای آن نیست.

در یک سال گذشته بارها سخن از تشکیل شورای صنفی اکران آنلاین که هدف از تشکیل آن نظارت بر پلتفرم‌ها در اکران آنلاین است به میان آمده، اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است. گفته می‌شود نمایندگان پلتفرم‌ها همراه با نمایندگان تهیه‌کنندگان، اعضای این شورا خواهند بود.

در آبان ماه وظایف این شورا به صورت موقت به شورای صنفی نمایش واگذار شد، اما با گذشت ۵ ماه از این اتفاق، همچنان از تشکیل دائمی این شورای تخصصی خبری نیست. شورای صنفی نمایش که از گذشته در ساختار تشکیلات سینما تعریف شده شامل افرادی است که مناسبات اکران روی پرده را می شناسند و از صنوف مرتبط هستند و به نظر می رسد شورای صنفی اکران آنلاین نیاز به افراد متخصص و مرتبط است.

در روزهای اخیر، فروش بالای «شنای پروانه» در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا، یک بار دیگر ظرفیت ویژه اکران آنلاین را نشان می‌دهد؛ ظرفیتی که در ماه‌های اخیر با اکران فیلم‌هایی با فروش پایین، به درستی مورد استفاده قرار نگرفته بود.

در فروردین ماه بهای بلیت اکران آنلاین نیز همزمان با اکران سینمایی گران شد و به حدود ۳۳ هزار تومان رسید. مشخص نیست آیا شورای صنفی اکران آنلاین نظارتی بر این افزایش قیمت داشته است یا خیر.

به هر ترتیب روی زمین ماندن این ضرورت سینمایی نه فقط باعث شفاف نبودن روند امر اکران آنلاین، انتخاب آثار، سهم صاحبان آثار از فروش، نحوه تنظیم قراردادها، بلیت تماشای آنلاین فیلم ها و …شده است بلکه ممکن است همچون از دست رفتن یک بخش از حوزه مدیریت سازمان سینمایی در زمینه پلتفرم ها و واگذاری آن به ساترا، این بخش نیز مدعیانی پیدا کند.

بیشتر بخوانید

سازمان سینمایی نقشی در تعیین قیمت بلیت اکران آنلاین ندارد/ تشکیل شورای تخصصی

تشکیل «شورای صنفی اکران آنلاین» تا هفته های آینده/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

تکلیف شورای صنفی اکران آنلاین فردا مشخص می‌شود/ تایید شرط ۲ هفته‌ای

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است