زمینه‌سازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با پخش ۹۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷

زمینه‌سازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با پخش ۹۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی

معاون سیما از تولید و پخش 900 ساعت برنامه، ویژه انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی معاون سیما در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر سه مناسبت مهم نوروز، ماه رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های درست و به‌موقع بتواند در عرصه برنامه‌سازی به شایستگی عمل کند.

وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم. در این مناسبت کارهای ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض می‌کنم.

شاه‌آبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری از بقیه مناسبت‌ها متمایز است و حساسیت زیادی دارد درواقع، از هم‌اکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را با دقت بیشتری پیش ببرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی حدود ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خرداد ماه گفت: این میزان برنامه‌سازی می‌تواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند.

معاون سیما افزود: البته مهم‌تر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است بطوریکه برنامه‌های سیما باید با رعایت کامل اصل بی‌طرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقاء بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند.

وی تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند باید در این برنامه‌ها بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود.

معاون سیما با اشاره به هجمه تمام‌عیار رسانه‌های معاند در ایام منتهى به انتخابات عنوان کرد: دشمن فعال‌تر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیش‌گرفته و با سیاه‌نمایى و سانسور موفقیت‌ها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است.

شاه‌آبادی ادامه داد: در این نبرد بی‌امان ما در رسانه ملى باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاوردها و توانمندی‌های نظام جمهورى اسلامى، این توطئه را خنثى کنیم تا برخى از ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌های، افتخارآفرینی‌ها و حرکت روبه‌جلوی کشور را مخدوش نکند.

معاون سیما با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیماست می‌توانیم، بحث‌های انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم افزود: «تلوبیون» می‌تواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌های انتخاباتی سیما کمک کند.

وی ابا اشاره به نقش فضای مجازی در موج مشارکت پرشور مردم در انتخابات بیان کرد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم.

معاون سیما درباره استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها گفت: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها و محققان فعال و انقلابى آن‌ها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکده‌ها که به دغدغه‌های کشور و مردم می‌پردازد، بهره بیشتری خواهد برد.

شاه‌آبادی در پایان این نشست بر ارزیابی کیفی برنامه‌های ویژه انتخاباتی تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامه‌ها و عملکرد شبکه‌ها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد.

در این جلسه حسن ملکى دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین روسای کمیته‌های ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماهه گذشته خود را ارایه کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است