«از تفتان تا مکران» در قاب دوربین عکاسان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۹

«از تفتان تا مکران» در قاب دوربین عکاسان

نمایشگاه عکس‌ «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» ‌با نگاهی نو و مستند به سیستان و بلوچستان جمعه یک شهریور در گالری بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از  روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،نمایشگاه عکس‌ «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» کهجمعه یکم شهریور در گالری بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد، حاصل تلاش چهار عکاس شامل سروش جوادیان، علیرضا فراهانی، حامد صادقی و حسین امین جعفری است که ۲۴ عکس را در گالری بهار به روی دیوار بردند.

حامد صادقی عکاس جوان شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: ‌به سبب اخبار منفی و شنیده‌های خوفناک از شهر سیستان و بلوچستان، تصمیم گرفتم به این سرزمین سفر کنم و با ناشناخته‌هایش بیشتر آشنا شوم. با ترس و اضطراب وقتی وارد این سرزمین شدم چیزی به غیر از طبیعت زیبا، مهربانی و رنگ‌های زیبا ندیدم. لذا تصمیم گرفتم تا هر آنچه را که دیده‌ام، ثبت کنم و به همگان نشان دهم که تمام اخبار و تبلیغات منفی درباره سیستان و بلوچستان هیچ نشانی از واقعیت ندارد و حقیقت چیز دیگری است.

صادقی با اشاره به تعداد آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه گفت: هر عکاس ۵ قطعه عکس کلی و یک عکس از سوزن دوزی زنان سیستان و بلوچستانی به نمایش گذاشته است که عواید فروش حاصل از این عکس‌ها تقدیم به کارآفرینی و توانمندسازی زنان هنرمند این استان می‌شود.

وی افزود: دو مولتی مدیا با موضوع دختران آفتاب و دیگری با موضوع سیستان و بلوچستان گستره زیبایی را در آیین افتتاحیه به نمایش گذاشتیم. همچنین از چند زن سوزن‌دوز استان سیستان و بلوچستان دعوت شده است که در کنار نمایشگاه به کار سوزن دوزی مشغول باشند.

حسین امین جعفری دیگر عکاس حاضر در نمایشگاه نیز گفت: هر سفر تلاشی است برای ادراک جهان و هر عکس تلاشی است برای نشان دادن آنچه در ذهن عکاس به وجود آمده است، این عکس‌ها قصد دارد بدون شعار و فقط با شعور آنچه را دیده است به مخاطب عرضه کند و تلاشی است برای نشان دادن آن لحظه‌ای که به زیبایی هر چه تمام‌تر از مهمان‌نوازی، نوع‌دوستی، نجابت و کار و تلاش مردمان سیستان و بلوچستان در ذهن عکاس به یادگار مانده است، امیدوارم بتوانیم چهره‌ واقعی این سرزمین را به درستی نشان دهیم.

سروش جوادیان از عکاسان این نمایشگاه نیز با اشاره به سفرهایی که برای عکاسی به نقاط مختلف ایران داشته است، بیان کرد:‌ تاکنون سفرهای بسیاری به نقاط مختلف ایران داشته‌ام و همیشه دغدغه انتقال درست جاذبه‌های فرهنگی ایران را داشته‌ام. در سفر به سیستان و بلوچستان این سوال در ذهنم بود که چطور می‌توانم این سرزمین جادویی را به تصویر بکشم و این انگیزه سفرهایم شد و عکس‌های این نمایشگاه حاصل همین کنش درونی من به عنوان یک هنرمند است.

علیرضا فراهانی از جمله عکاسان این نمایشگاه نیز، جغرافیای سیستان و بلوچستان را بسیار سحرانگیز توصیف کرد و گفت: سحرانگیزی این سرزمین، کشش بسیاری برای هنرمندان دارد که در زمینه‌های مختلف هنری در این استان فعالیت کنند.

نمایشگاه «از تفتان تامکران، گستره زیبایی» تا ۱۲ شهریور در گالری بهار خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است