طنازی‌های داوود شهیدی روی دیوار خانه هنرمندان رفت

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه «جامعه» عنوان نمایشگاهی از آثار داوود شهیدی هنرمند طراح و کاریکاتوریست است که روز جمعه 1 شهریور درگالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

داوود شهیدی درباره آثارش در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه تعداد 250 اثر از طرح‌هایی را که سال 79 در روزنامه «جامعه» با قلم فلزی و مرکب کار کرده‌ام به نمایش گذاشته‌ام.

وی با اشاره به انتشار آثارش در روزنامه «جامعه» و نقش بیان طنزآمیز در انتقال مفاهیم بیان کرد: در آن زمان که در روزنامه مقاله می‌نوشتند، انتظار داشتند که فردی بتواند ضعف ها  و خشونت احتمالی در این مقاله را با بیان تصویری طنزآمیز کمتر کند. طنز دغدغه و مسئولیت اجتماعی داشت و صرفاً در مقام یک فکاهی ساده نبود.

این طراح و کاریکاتوریست با اشاره به اهمیت زبان طنز یادآور شد: هنر باید مسئولانه عمل کند و با زیبایی خالص و بی‌پیرایگی خودش مفهوم را بیان کند. به نظر من طنز یک فکاهی بی‌هدف نیست، بلکه با توجه به زمینه اجتماعی و فرهنگی که در پیوند با آن قرار دارد باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

شهیدی در پایان عنوان کرد: طرح‌های من نیز در این نمایشگاه، هدفمند و با ابزار طنز به نقد شرایط اجتماعی پرداخته است.

داوود شهیدی متولد 1330 تهران و دانش آموخته معماری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و معماری شهری از دانشگاه بوستون است. که از سال 1344 فعالیت هنری خود را در زمینه کاریکاتور و طنز سیاه با قلم نوک فلزی و مرکب روی مقوا شروع کرد و دو سال بعد با چاپ آثارش در مجلات آبنوس، جهان‌نو، خوشه، اطلاعات و تماشا شناخته شد.

نمایشگاه طرح‌های داوود شهیدی تا 12 شهریور در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/