کرونا باعث نشد کم‌کار شوم/ بیست کتاب در نوبت چاپ دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۲
هادی خورشاهیان در گفتگو با صبا:

کرونا باعث نشد کم‌کار شوم/ بیست کتاب در نوبت چاپ دارم

هادی خورشاهیان به تشریح فعالیت‌های خود در عرصه شعر و نویسندگی پرداخت و سال 99 را سال بدی برای فعالیت های ادبی خود ندانست.

هادی خورشاهیان نویسنده و شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا با بیان اینکه سال گذشته برای وی پربار بوده است، گفت: بیشتر از هر سالی و با دقت بیشتری کتاب خواندم. کتاب‌هایی که خواندم‌ برای کارشناسی بود یا برای داوری، بعضی هم علاقه شخصی خودم. همیشه برای داوری یک اثر همه کتاب را می‌خوانم و فقط با ۲۰ صفحه آن نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد.

وی افزود: اسفند و فروردین ۹۹ حدود ۱۰ جشنواره مختلف مانند شعر، داستان، رمان و داستان کوتاه در موضوعات متنوع و جشنواره‌های موضوعی و آزاد شرکت کردم که در آن‌ها یا داور بودم یا دبیر علمی و سرگروه.‌ در این جشنواره‌ها دیدم که تاثیر کرونا روی ادبیات بسیار ناچیز بوده است و هنرمندان در موضوعات و حوزه‌های مختلف همچنان مشغول فعالیت هستند.

نویسنده کتاب «دختری که نبود» درباره برگزاری کارگاه رمان‌نویسی بیان کرد: کارگاه رمان نویسی خود را با هشت هنرجو برگزار کردم که از بین آن‌ها ۶ نفرشان موفق شدند رمان خودشان را بنویسند.

این هنرمند درباره آثاری که سال گذشته از او منتشر شده است، تشریح کرد: یک مجموعه غزل به نام «سلول آزادی» به همت نشر شهرستان ادب منتشر شد. این مجموعه شامل سی‌وهفت غزل آیینی و اجتماعی است. یک‌مجموعه شعر کودک در نشر قدر ولایت به چاپ رسید به نام «بانگ طلایی» که شامل دو شعر کودک در موضوع نماز است. یک‌مجموعه داستان نوجوان به نام «غمگین‌ترین فضایی» در نشر نگاه مهر منتشر شد که حال و هوای طنز داشت. همچنین کتاب «دریاچه‎‌ای در استکانی» یک‌ مجموعه شعر نوجوان در نشر گویا در صد صفحه روانه بازار شد. با اینکه این کتاب آذر ماه چاپ شد اما خوشبختانه اسفند ماه به چاپ دوم رسید.

خورشاهیان در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر داور و عضو شورای سیاست‌گذاری دو جشنواره هستم که به‌زودی اعلام می‌شوند. همچنین در حال ویرایش آثار قدیمی خود هستم که کار را منظم‌تر کرده و به ناشران تحویل دهم. چند طرح در ذهن دارم اما هنوز شروع به نوشتن کتاب جدید نکرده‌ام. همین الان هم بیست کتاب در نوبت چاپ در انتشارات مختلف دارم. فکر می‌کنم طبق معمول این بیست سال اخیر امسال هم ۴_۵ کتاب از من منتشر شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است