جدول پخش برنامه‌های رمضانی رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳

جدول پخش برنامه‌های رمضانی رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ با فرا رسیدن ماه رمضان برنامه‌هایی ویژه این ماه را تهیه کرده است.

به گزارش صبا، همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، رادیو فرهنگ‌ ویژه برنامه های متفاوتی را همچون استقبال از ماه رمضان، برنامه‌های افطار و سحر، ترتیل خوانی، میزگرد قرآنی، شعر رمضان‌، مجله فرهنگی – ادبی، ویژه برنامه‌های ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ویژه برنامه‌های شب های قدر، پخش می‌کند.

«پله پله تا ملاقات خدا» ویژه برنامه سحرگاه رادیو فرهنگ است که از اول ماه رمضان هر بامداد ساعت ۴:۰۰ تا پایان ماه رمضان پخش می‌شود. این برنامه کاری از گروه تاریخ و اندیشه به تهیه‌کنندگی رضا صفری است، پخش ادعیه و مناجات سحر و آماده‌سازی فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان موضوع این برنامه است.

«ماه شیرین دهنان» ویژه برنامه افطار ماه رمضان است که در لحظات معنوی افطار هر شب ساعت ۱۹:۳۰ تا پایان ماه رمضان روی آنتن می‌رود. این برنامه کاری به شکل متغیر با تهیه‌کنندگان مختلف از گروه کتاب این شبکه رادیویی است که در آن گفتگو با اهالی ادب و هنر در خصوص ماه رمضان، قرآن و ترجمه، کارشناسی و ویژه افطار ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ نیز در ماه رمضان برنامه‌هایی چون «توحیدنامه»، «کیمیای سعادت»، «داستان مرگ»، «دری به خانه خورشید»، «در جستجوی سیمرغ»، «گفت نیوش»، «میناگران شهر ادب»، «گفتارش» و «قبله اول» را در جدول پخش قرار داده است.

«کیمیای سعادت»  در این ماه هر روز ساعت ۰۵:۳۰ به پخش سخنرانی و گزیده نکات اخلاقی بزرگان دین اختصاص دارد، برنامه «دری به روی خورشید» نیز در فواصل پخش برنامه‌های شبکه با محوریت «رمضان در شعر شعرا از رودکی تا امروز» پخش می‌شود.

«در جستجوی سیمرغ» هرشب ۲۳:۳۰ با خوانش و تفسیر قطعاتی از منطق الطیر عطار با شنوندگان همراه می‌شود، «گفت نیوش» عنوان برنامه دیگری از رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت ۲۳:۱۵ با محوریت «بررسی کلمات قصار و برخی از خطبه‌های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه» با رویکرد اخلاق و فرهنگ اجتماعی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«میناگران شهر ادب» با موضوع رمضان در شعر مولانا به روایت مرتضی امیری اسفندقه ساعت ۰۳:۲۰ پخش می شود و « قبله اول» نیز عنوان برنامه‌ای با محوریت روز قدس است که ساعت ۸:۳۰ در آخرین جمعه ماه رمضان در رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ نیز  برنامه های «هفت شهر عشق»، «از محراب تا معراج»، «هزاره ادب فارسی» را ویژه ماه رمضان تدارک دیده است،

«هفت شهر عشق» مجله رادیویی است که شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۷ با موضوع بررسی و خوانش رمضان، روزه‌داری در شعرو ادب فارسی و اشارت قرآنی و داستان‌های انبیا و امامان معصوم (ع) پخش می‌شود. ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و عید فطر نیز از این گروه روی آنتن می‌رود.

«سرزمین من» عنوان برنامه ای به تهیه‌کنندگی امیررضا راز است که هر روز با محوریت خودسازی و تزکیه نفس، تقویت باورها و اعتقادات مربوط به روزه‌داری و ماه رمضان ساعت ۱۲:۴۵ از گروه تاریخ و اندیشه پخش می شود، «تازه برات» نیز عنوان برنامه‌ای از این گروه است که در شب‌های قدر با پخش مراسم احیا و شب زنده‌داری همراه شنوندگان رادیو فرهنگ می شود. «قلب فرهنگی» که جمعه ها ساعت ۱۲:۳۰ به مساله انتظار اختصاص داشته در ماه رمضان با تهیه‌کنندگی محمدرضا حاج حیدری به موضوع نماز، باورهای دینی و اعتقادات مربوط به روزه و ماه رمضان می پردازد.

برنامه های «سرود رهایی»، «آیین سپاس»، «صبح به وقت فرهنگ» و «هفت کوچه» نیز از گروه فرهنگ و جامعه به موضوعات ماه رمضان اختصاص یافته‌اند.

در ادامه طرح پویش «ایران جغرافیای مهربانی» با موضوع فعالیت‎ های قرارگاه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا و همچنین رزمایش همدلی مومنانه، هر روز در فواصل پخش برنامه ها اخبار و اطلاعاتی را که شنوندگان از این فعالیت‎ ها به پایگاه اطلاع‌‎رسانی و یا نشانی رادیو فرهنگ در پیام‌‎رسان سروش ارسال کرده‌اند، گزارش می‎ دهد.

همچنین برنامه «چهارباغ» از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد با پخش ترانه و تصنیف‌های مذهبی همراه شنوندگان در ماه رمضان می‌شود.

شبکه رادیویی فرهنگ از موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز شنیدنی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است