سال ۱۴۰۰ هم سال خوبی برای سینما نیست/ سریال‌های پلتفرمی به دنبال فروش هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
سیروس تسلیمی در گفتگو با صبا:

سال ۱۴۰۰ هم سال خوبی برای سینما نیست/ سریال‌های پلتفرمی به دنبال فروش هستند

سیروس تسلیمی از تهیه کنندگان پیشکسوت سینما معتقدست شرایط سینما در سال جاری هم خوب نمی شود.

سیروس تسلیمی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با بیان این‌که سال ۱۴۰۰ هم همچون سال قبل برای سینما خوشایند نخواهد بود، اظهار کرد: متاسفانه سال جاری را برای سینما چندان خوشایند نمی‌بینم چون شرایط تولید و اکران به اندازه‌ای سخت شده که برای بخش خصوصی امکان کار کردن مهیا نیست.

وی درباره شرایط معیشتی اهالی سینما گفت: متاسفانه سینماگرانی که منبع درآمد دیگری جز سینما ندارند در ایام کرونایی دستخوش آسیب‌های فراوانی شده‌اند، البته به شخصه چون بازنشسته صدا و سیما هستم زندگی خود را به هر نحوی‌که شده می‌گذرانم، اما امیدوارم دولت شرایطی فراهم آورد تا کسانی که منبع درآمد دیگری جز سینما ندارند بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

تسلیمی ادامه داد: متاسفانه تعداد آسیب‌دیدگان در سینما بسیار زیاد هستند، چراکه جمعیت خارج از عرفی که به این عرصه ورود داشته‌اند به میزان خسارت وارده افزوده‌اند. این معضل در شرایطی است که سینمای ایران ظرفیت این تعداد نیرو را ندرشت و ندارد.

وی متذکر شد: قابل درک است که جوانان بخواهند به امید بیضایی یا کیمیایی شدن وارد عرصه فیلمسازی شوند ولیکن باید این مهم را مدنظر داشت که سینمای ایران نیاز به به این حجم فیلمساز ندارد.

این تهیه‌کننده درباره شرایط حاکم بر تولیدات شبکه نمایش خانگی نیز چنین توضیح داد: تولیدات این حوزه به گیشه متکی است بنابراین از فیلم‌ها و سریال های شبکه نمایش خانگی نباید توقع کار فرهنگی داشت، البته در این میان، سریالی چون «شهرزاد» نیز وجود داشت که از کیفیت خوبی بهره برده بود، اما این کار استثنایی در میان تولیدات بی‌کیفیت است.

وی یادآور شد: ساخت مجموعه‌‌ای چون «دراکولا» برایم قابل درد نیست، چون این همه هزینه‌ای که برای این کار شده، توجیه فرهنگی ندارد. سریال «قورباغه» نیز کاری انتزاعی است که برخی از صحنه‌های آن کپی برداری شده از سریال های خارجی است.

تسلیمی در پایان باید کرد: درباره سریال «سیاوش» و «ملکه گدایان» هم باید بگویم، متاسفانه رویکردی در این حوزه پیش آمده آنهم اینکه دوربین دائم به پایین شهر می رود بدون اینکه پیرامون آن داستان مناسب طرح شده باشد. همچنین در این کارها خشونت بیش از حدی می‌بینیم که باید درباره آن اندیشه جدی شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000