انتشار «تاریخ امیدبخش نوع بشر» با طراحی جلد قباد شیوا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
معرفی کتاب؛

انتشار «تاریخ امیدبخش نوع بشر» با طراحی جلد قباد شیوا

کتاب «تاریخ امیدبخش نوع بشر» نوشته روتگر برگمان با ترجمه سهراب خلیلی شورینی به همت نشر لوگوس به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «تاریخ امیدبخش نوع بشر» نوشته روتگر برگمان با ترجمه سهراب خلیلی شورینی به همت نشر لوگوس منتشر شد.

طراحی جلد این کتاب را قباد شیوا برعهده داشته است.

روتگر برگمن تاریخ‌نگار و نویسنده هلندی پیش‌تر کتابی به نام «آرمان‌شهری برای واقع‌گرایان» نوشت که پرفروش‌ترین کتاب ساندی‌تایمز و نیویورک‌تایمز بود و به ۳۲ زبان ترجمه شد.

اگر یک باور وجود داشته باشد که چپ و راست، روان‌شناسان و فیلسوفان و متفکران قدیم و جدید را به هم پیوند دهد این فرض ناگفته است که انسان‌ها بد هستند. این برداشتی است که در پس تیترهای درشت روزنامه‌هاست و زندگی ما را رقم می‌زند. ریشه‌های این تفکر از ماکیاولی تا هابز و از فروید تا پینکر را در بر گرفته و در اعماق اندیشه غرب ریشه دوانده است. به ما آموخته‌اند که نوع بشر طبیعتا خودخواه و در پی منافع شخصی است.

اما کتاب «نوع بشر» بحث نوینی را مطرح می‌کند که فرض خوب بودن بشر هم واقع‌گرایانه است و هم  انقلابی. غریزه همکاری به جای رقابت و اعتماد به جای سوظن بنیادی تکاملی دارد که به آغاز نوع ما باز می‌گردد. نسبت دادن بدترین‌ها به دیگران نه تنها بر برخورد ما با دیگران، بلکه بر سیاست و اقتصاد ما هم به شدت اثر می‌گذارد.

در این کتاب، روتگر برگمن نویسنده پرفروش بین‌المللی، برخی از مشهورترین مطالعات و رویدادهای جهان را می‌گیرد و قالب آن‌ها را تغییر می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی از ۲۰۰ هزار سال اخیر تاریخ بشر تصویر می‌کند. از سالار مگس‌های واقعی تا همکاری به وجود آمده پس از بمباران لندن در جنگ جهانی دوم توسط ارتش آلمان، از تقلب‌های پنهان‌شده در آزمایش زندانیان استنفورد تا داستان واقعی قتل کیتی جنویز، برگمن نشان می‌دهد که باور به مهربانی و نوع‌دوستی انسان چگونه طرز تفکر ما را تغییر می‌دهد و چگونه می‌توان از آن به‌مثابه پایه‌ای برای دست‌یابی به تغییر واقعی در جامعه بهره برد.

کتاب «تاریخ امیدبخش نوع بشر» در نوبت چاپ اول در ۳۹۲ صفحه و قیمت ۹۵۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است