«یدو» هم قاچاق شد/ فرصت اکران سینمایی از دست رفت؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
صبا گزارش می‌دهد؛

«یدو» هم قاچاق شد/ فرصت اکران سینمایی از دست رفت؟

فیلم سینمایی «یدو» هم به صورت غیرقانونی در اینترنت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری که در ایام تعطیلات نوروزی ۲ بار روی آنتن تلویزیون رفت، به تازگی به شکل غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شده است.

این در حالی است که طبق بررسی خبرنگار صبا، در زمان پخش این فیلم از تلویزیون، پخش اینترنتی و ماهواره‌ای شبکه‌های پخش‌کننده قطع شد، با این حال در نهایت پس از حدود ۲ هفته از نخستین پخش تلویزیونی، «یدو» نیز قاچاق شد. پیشتر فیلم سینمایی «تک تیرانداز» نیز با گذشت ۳ روز از نمایش تلویزیونی، به صورت غیرقانونی در اینترنت منتشر شده بود.

«یدو» که در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر، رونمایی و برنده ۲ جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد، همراه با «تک‌تیرانداز» و «مهران» از جمله ۳ اثر دفاع مقدسی را تشکیل می‌داد که بدون اکران روی پرده سینماها، از قاب تلویزیون به نمایش درآمدند.

در روزهای نخست سال ۱۴۰۰ اعلام خبر خریداری حقوق این فیلم برای پخش از تلویزیون، موجی از واکنش‌ها را نسبت به وضعیت سینماها در پی داشت.

حال تکلیف نمایش احتمالی این فیلم روی پرده سینما مشخص نیست و به نظر می‌رسد اکران آنلاین تنها انتخاب باقی‌مانده سازندگان «یدو» در ادامه سال ۱۴۰۰ باشد.

بیش از یک سال است که با اجرای طرح اکران آنلاین، آثاری که به صورت آنلاین در پلفترم‌ها به نمایش درمی‌آیند، پس از گذشت چند ساعت به صورت غیرقانونی در فضای مجازی منتشر می‌شوند. البته با وجود قاچاق شدن فیلمی مثل «شنای پروانه» ولی این فیلم که به تازگی به اکران آنلاین رفته فروش خوبی داشته است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است