بررسی ۲ کتاب درباره موسیقی و کرونا در «چاپ‌خانه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۸

بررسی ۲ کتاب درباره موسیقی و کرونا در «چاپ‌خانه»

کتاب‌های «بامداد تار» و «مسائل فرهنگی اجتماعی کرونا در عرصه حکمرانی» در برنامه «چاپ‌خانه» معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، شنوندگان رادیو فرهنگ در برنامه «چاپ‌خانه» این هفته گفتگوی رضا مهدوی کارشناس برنامه با یمین غفاری نویسنده کتاب «بامداد تار» را می‌شنوند.

کتاب «بامداد تار» حس بی‌پایان موسیقایی نویسنده با تار است که سال گذشته در نشر هستان منتشر شده است.

همچنین در این برنامه مریم بیانی دیگر کارشناس برنامه با مهدی مولائی آرانی نویسنده کتاب «مسائل فرهنگی اجتماعی کرونادر عرصه حکمرانی» گفتگو می‌کند.

کتاب «مسائل فرهنگی اجتماعی کرونا و پیامدهای آن در عرصه حکمرانی (گفتگوهای تحلیلی)» به کوشش مهدی مولایی آرانی و به همت گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

آنچه در این مجموعه گرد آمده، بیشتر ناظر به مسائل فرهنگی و اجتماعی کرونا در ایران است. پیش از آنکه آورده‌های محتوایی این مجموعه مهم باشد که البته مهم و ارزشمند است، روش و واکنش به هنگام و سریع محققان در حوزه‌های علوم انسانی و علوم اسلامی مغتنم است که کرونا را در اوج مساله ‌بودگی‌اش رصد کرده، در درون تحولات اجتماعی حضوری اندیشمندانه یافتند و آن را از جهات علمی و نظری بررسی و تحلیل کردند و آن‌گاه در تصمیم‌سازی دولت‌مردان در کنترل فرهنگی، اخلاقی و دینی کرونا کم و بیش مشارکت کردند.

برنامه «چاپ‌خانه» با اجرای لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درباره آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ٢١ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است