سنگ مزار ناهید سالیانی تا پایان فروردین‌ نصب می‌شود/ دلیل تاخیر چه بود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۴

سنگ مزار ناهید سالیانی تا پایان فروردین‌ نصب می‌شود/ دلیل تاخیر چه بود؟

دلیل نصب نشدن سنگ مزار ناهید سالیانی اعلام و تاکید شد که این امر به دلیل بی توجهی نبوده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، به دلیل نصب نشدن سنگ مزار ناهید سالیانی یکی از مجسمه‌سازان مطرح ایران که شهریورماه سال گذشته درگذشت اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌ها مبنی بر بی توجهی به این بانوی مجسمه ساز منتشر شد.

حال جهانبخش نورایی وکیل خانواده ناهید سالیانی با انتشار اطلاعیه ای درباره حواشی اخیر توضیح داد.

در اطلاعیه‌ای که از سوی جهانبخش نورایی وکیل خانواده ناهید سالیانی در اختیار انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران گذاشته شده، آمده است: «خاطره ناهید سالیانی، مجسمه ساز بزرگ، در یادها جاودانه است

ناهید سالیانی، هنرمند و مجسمه ساز و پیکرتراش نواندیش، در ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در بیمارستان آراد تهران در ۸۴ سالگی بر اثر بیماری درگذشت و در اجرای وصیتی که کرده بود پیکر او به زادگاهش، انزلی، توسط فرزند بزرگش (ماندانا مزینی) انتقال یافت و بر مزار پدرش، شادروان نجفقلی سالیانی، به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

فرزند دیگر زنده یاد سالیانی سال های طولانی ست که در خارج از کشور به سر می‌برد و به علت محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کویید ۱۹ متاسفانه نتوانست با مادر دلبند خویش وداع کند.

شادروان سالیانی سنگ قبر خود و پدر مرحومش شامل دو قطعه عمودی و افقی را پیش از مرگ طراحی کرده بود. قطعه عمودی که حاوی نام هر دو آن‌هاست را فرزند ارشد او به یکی از سنگ تراشان ورزیده و صاحب نام سفارش داد که در زمانی کوتاه آماده شد اما طرح قطعه افقی به شکل دلخواه از کار در نیامد و تمامی این روند، موجب تاخیر در تهیه و نصب سنگ مزار شد. توصیه برخی از بزرگان نیز که نصب سنگ قبر در اقلیم‌های بارانی (مانند شهر انزلی) به منظور نشست کافی خاک پس از زمان مناسب باید انجام پذیرد، مزید بر علت شد.

اکنون با همکاری و همراهی انجمن مجسمه سازان ایران، طراحی قطعه افقی سنگ نیز برای بار دوم در دست انجام است و امیدواریم تا پیش از پایان فروردین ماه سال جاری، هر دو قطعه سنگ بر مزارآن هنرمند شایسته نصب شود و نگرانی دوستداران وی که در مواردی بر اثر بی خبری از حقیقت امر به سو تفاهم انجامیده و تصور کم توجهی بازماندگان روانشاد ناهید سالیانی را پدید آورده، پایان پذیرد و یاد این مجسمه ساز نوآور بزرگ جاودانه گردد.

جهانبخش نورایی

وکیل ماندانا مزینی (فرزند ارشد شادروان ناهید سالیانی)»

انتهای یپام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است