فیلمبردار شهید آوینی به «نردبان» می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴

فیلمبردار شهید آوینی به «نردبان» می‌آید

برنامه تلویزیونی «نردبان» به مناسبت سالگرد شهید آوینی ویژه برنامه‌ای را تولید کرده و میزبان مصطفی دالایی، دوست و فیلمبردار شهید آوینی در روایت فتح شده است. 

به گزارش صبا، سی و هفتمین قسمت از برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه، ۲۰ فروردین روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه، پرونده ویژه‌ شبکه مستند درباره شهید آوینی است که به مناسبت سالروز شهادت ایشان در برنامه «نردبان» تولید و پخش می‌شود.

در این قسمت از برنامه، مصطفی دالایی از فیلمبرداران روایت فتح در زمان جنگ مهمان ویژه برنامه است. او که دوست نزدیک و فیلمبردار شهید آوینی بوده است از تجربه کارکردن با این چهره هنری، عقاید و نظریات او صحبت می‌کند. «پاتک روز چهارم»، «شب عاشورایی» و «دلباخته» از جمله آثار تصویری او در روایت فتح محسوب می‌شود. شهید آوینی دالایی را فیلمبرداری می‌داند که حرف‌های او را درست فهمیده و کارش را به درستی انجام داده است.

مصطفی دالایی ضمن صحبت درباره شهید آوینی، نکاتی در موضوع فیلمبرداری در سینمای مستند که در «نردبان» بررسی می‌شود، مطرح می‌کند. او یکی از فیلمبرداران سینمای مستند است که تجربیاتی در این زمینه در اختیار دارد.

در بخش گفتگوی بین‌المللی، «نردبان» این هفته با استلا بروتزی نظریه‌پرداز انگلیسی سینما و مستند گفتگو کرده است. او تجربیات خود درباره سینمای مستند را با مخاطبان «نردبان» و کارگردانان ایرانی به اشتراک گذاشته است.

در این قسمت از «نردبان» پرونده فیلمبرداری در سینمای مستند نیز با گفتگوی محمد حدادی و حمیدرضا فطوره‌چیان ادامه پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، درباره اصلاح رنگ و نور و تکنیک استفاده از چند دوربین توضیحاتی داده می‌شود.

«و اینک مستند» بخش دیگری از برنامه این هفته نردبان است و در آن فیلمسازانی که فیلم مستند ساخته‌اند، معرفی می‌شوند. در این قسمت، آثار میکل آنجلو آنتونیونی معرفی و بررسی می‌شود.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است