تولیدات پلتفرم‌ها ضعف محتوا دارد/ الگو سریال‌های تُرکی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۲
جبار آذین به صبا گفت:

تولیدات پلتفرم‌ها ضعف محتوا دارد/ الگو سریال‌های تُرکی است

یک کارشناس رسانه می گوید تولیدات شبکه نمایش خانگی هم در دوره مدیریت در وزارت ارشاد و حالا در ساترا یک ویژگی بارز دارد، آنهم ضعف محتواست.

جبار آذین منتقد و کارشناس سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره تولیدات پلتفرمی اظهار کرد: این حوزه پیش از اینکه زیر نظر سیما قرار گیرد تحت پوشش وزارت ارشاد بود که در آن دوره هم عمده کارها، تقلید از برنامه‌های خارجی بود. حالا که این حوزه زیرمجموعه ساترا و صداوسیما قرار گرفته با توجه به اینکه صداوسیما به لحاظ اقتصادی ساختار قدرتمندی دارد تولیدات پلتفرم ها رشد کَمی چشمگیری داشته است، اما هنوز هم ضعف محتوای این تولیدات ادامه دارد.

وی افزود: من تولیدات شبکه نمایش خانگی را بیش از اینکه منطبق بر خواست، سلیقه و واقعیت زندگی مردم بدانم، حاوی نگاهی به آن سوی مرزها به ویژه سریال‌های ترکی می دانم.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: به هر حال هرچند به صورت کمی شاهد رشد چشمگیری در این عرصه هستیم، اما به لحاظ کیفی همانند تولیدات تلویزیون عاری از کیفیت لازم هستند و این امر قدمی در جهت افت سطح سلیقه مخاطبان محسوب می‌شود.

آذین با بیان اینکه توجیهات اقتصادی نباید بهانه‌ای برای گرفتاری در دام سطحی‌نگری باشد، بیان کرد: درک می‌کنم در شبکه نمایش خانگی، سازنده مجبور است نیازهای اقتصادی خود را تامین کند، اما چرا باید برای به دست آوردن منافع اقتصادی تن به سطحی‌نگری دارد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر در ساخت از عوامل حرفه‌ای استفاده شود به نظرم می‌توان هم دست‌آورد اقتصادی داشت هم کیفیت را قربانی نکرد، اما متاسفانه این اصل کمتر مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است