«فرهنگ شهر» داستان انتخاب‌هاست/ چگونه رییس‌جمهوری انتخاب کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۴
نازنین علیدادیانی در گفتگو با صبا:

«فرهنگ شهر» داستان انتخاب‌هاست/ چگونه رییس‌جمهوری انتخاب کنیم

برنامه «فرهنگ شهر» که از پنجشنبه 19 فروردین روی آنتن رادیو فرهنگ رفته است از ملاک‌های انتخاب اصلح در انتخابات می‌گوید.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «فرهنگ شهر» قصه‌ای از زندگی در رادیو فرهنگ است که در قالب نمایش، داستانی از یک شهر را می‌گوید و آدم‌ها را بر سر دوراهی انتخاب می‌گذارد و معیارهای انتخاب را بررسی می‌کند.

نازنین علیدادیانی تهیه‌کننده «فرهنگ شهر» به خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا توضیح داد: موضوع این برنامه درباره ملاک‌ و معیارهای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری است مثلا ابتدا به معیارهای علم و دانش می‌پردازیم و اینکه افرادی که در مقامی مسئولیتی را برعهده دارند باید از تحصیلات خود استفاده کنند چراکه علم و دانش است که به آن‌ها کمک می‌کند.

وی درباره رویکرد برنامه نسبت به موضوع انتخاب گفت: تصمیم داریم غیرمستقیم به انتخاب درست و اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری بپردازیم و اینکه شخصی را که ما برای انتخاب برمی‌گزینیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در این راه داستان و نمایش را انتخاب کردیم. به اعتقاد ما بهترین گزینه برای رساندن غیرمستقیم منظورمان به مخاطب بود، همچنین برای مخاطبان هم داستان و نمایش جذاب‌تر است.

این تهیه‌کننده رادیویی تصریح کرد: تصمیم گرفتیم شهری را متصور شویم که مشخص نیست کجاست و نامش چیست و با اتفاقاتی که در آن شهر می‌افتد ما موضوعات برنامه را پیش می‌بریم.

علیدادیانی با اشاره بخش‌های مختلف برنامه بیان کرد: هر قسمت از این برنامه بخش‌های متفاوتی دارد و چون به صورت داستانی پیش می‌رویم، بخش‌های برنامه براساس اتفاقات هر قسمت طراحی می‌شود اما بخش‌هایی ثابت هم مانند بخش موسیقی در برنامه وجود دارد تا به فضای برنامه رنگ دهد و تنوع ایجاد کند.

وی درباره هدف از ساخت «فرهنگ شهر» اظهار کرد: قصد داریم تا با این برنامه به مخاطب بگوییم که دور از هیاهوها، تبلیغات و اتفاقات مختلفی که در فضای انتخابات می‌افتد به یک انتخاب درست بپردازد و اینکه انتخاب خوب چه انتخابی است و مردم باید چه شخصی را برای‌ ریاست جمهوری برگزینند.

تهیه‌کننده «فرهنگ شهر» در پایان با اشاره به چالش‌های ساخت این برنامه عنوان کرد: همیشه نسبت به موضوعاتی مانند موضوع برنامه «فرهنگ شهر» تفاوت نظر و دیدگاه وجود دارد، اینکه بتوانیم تمامی نظر و دیدگاه‌ها را در نظر بگیریم گاهی کارمان را سخت می‌کند اما این وظیفه یک برنامه‌ساز است که حرف‌های مختلف را بشنود و از دل تمام حرف‌ها سوژه‌ای را بیرون بکشد و در دل برنامه‌اش بگنجاند.

برنامه «فرهنگ شهر» به همت گروه تاریخ و اندیشه، تهیه‌کنندگی نازنین علیدادیانی و با بازی حسین رضوی، محمد تقی‌زاده و نازنین علیدادیانی پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

الهه نظری‌زاده
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است