مروری بر آرا و افکار پنجاه نویسنده کلیدی عکاسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۲
معرفی کتاب؛

مروری بر آرا و افکار پنجاه نویسنده کلیدی عکاسی

کتاب «پنجاه نویسنده کلیدی عکاسی» نوشته مارک دردن با ترجمه نسرین طالبی سروری و محمدحسین خسروی از سوی نشر بیدگل منتشر شد.

به گزارش خبرنگا ادبیات خبرگزاری صبا، «پنجاه نویسنده کلیدی عکاسی» نام کتاب مارک دردن است که با ترجمه نسرین طالبی سروری و محمدحسین خسروی از سوی نشر بیدگل به چاپ رسید.

هرچند عکاسی در مقایسه با سایر هنرها چندان کهنسال به نظر نمی‌رسد، اما با توجه به عمر ۱۷۰ ساله‌اش دیگر می‌توان با اطمینان گفت که به بلوغ رسیده است و چه بسا اکنون در اوج طراوت و سرزندگی باشد. از بخت خوش عکاسی، این رسانه در برهه‌ای تولد یافت که تامل نظری درباره هنرها به کردوکاری مقبول و حتی ضروری تبدیل شده بود، به نحوی که می‌توان گفت تاریخ عکاسی ربطی وثیق با تاریخ نوشتن درباره آن دارد.

بر این اساس، کتاب حاضر به معرفی برخی از مهم‌ترین نویسندگانی می‌پردازد که به شیوه‌های مختلف، و از دیدگاه‌های گوناگون، درباره عکاسی نوشته‌اند و این چنین، نقشی موثر در شکل‌دادن به فهم و درک امروزی ما از این رسانه ایفا کرده‌اند.

 از پروست و بودلر تا باتای و بارت، و از بازن و بنیامین تا سانتاگ و دریدا، کتاب حاضر مروری است موجز و روشن بر آرا و افکار طیف متنوعی از برجسته‌ترین نویسندگان و نظریه‌پردازان عکاسی.

این کتاب یک راهنمای مقدماتی و جذاب و شفاف است. این کتاب هم مرجعی مفید برای دانشجویان و دست‌اندکاران عکاسی است و هم راهنمایی جامع برای همه کسانی که به ژرف‌اندیشی و نگارش نظری درباره عکاسی علاقه‌مند هستند.

کتاب «پنجاه نویسنده کلیدی عکاسی» در ۴۹۲ صفحه با قیمت ۹۸۰۰۰ تومان در نوبت چاپ اول منتشر شد.

انتهای پیام/

یک نظر