تمام افتتاحیه‌های آخر هفته گالری‌ها تعطیل شد/ راه‌های دریافتِ کمکِ دولت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
سعید اسلام‌زاده در گفتگو با صبا:

تمام افتتاحیه‌های آخر هفته گالری‌ها تعطیل شد/ راه‌های دریافتِ کمکِ دولت

مدیر روابط عمومی ادره کل هنرهای تجسمی درباره تعطیلی موزه‌ها و گالری‌ها و حمایت مالی هنرمندان توسط سامانه کارا و صندوق هنر گفت.

سعید اسلام‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا از تعطیلی تمام موزه‌ها و گالری‌های شهر تهران خبر داد و گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا مشاغل گروه ۲ و ۳ تعطیل هستند و موزه‌ها و گالری‌ها هم که جزو مشاغل رده ۲ و ۳ محسوب می‌شوند، تعطیل شدند.

به گفته وی، به طبع همین قانون ‌تمام افتتاحیه‌های نمایشگاه های تجسمی روز جمعه که قرار بود توسط گالری‌ها برگزار شود، تعطیل است.

او درباره برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در ایام تعطیلی کرونا تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه آنلاین به عهده خود گالری‌ها است و در زمان تعطیلی به اراده خود می‌توانند به صورت مجازی نمایشگاه برگزار کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی با بیان اینکه حمایت مالی از هنرمندان در دوران کرونا از دو طریق صندوق هنر و سامانه کارا انجام می‌شود، بیان کرد: طبق توافق معاونت هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، هنرمندان می‌توانند در سیستم کارا که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، ثبت‌نام کرده و تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: ۱۳ رسته اصلی در سامانه کارا مشمول دریافت تسهیلات دوران کرونا می‌شوند که مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای هم جزو آن دسته می‌شود.

اسلام‌زاده در پایان عنوان کرد: همچنین صندوق هنر هم در زمان تعطیلی‌ها از هنرمندان حمایت می‌کند.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است