پساکنترل کرونا و پرداختن به توفیقات علمی اولویت امسال رادیو سلامت است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۸
مدیر رادیو سلامت:

پساکنترل کرونا و پرداختن به توفیقات علمی اولویت امسال رادیو سلامت است

صدیقه اعتمادسعید هدف این شبکه رادیویی را ايجاد اميد در جامعه و قدردانی از مدافعان سلامت محورهای اصلی برنامه‌سازی در راديو سلامت دانست.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در روزهای اخیر این شبکه رادیویی چگونه عمل خواهد کرد توضیح داد: رادیو سلامت به عنوان یکی از شبکه‌های تخصصی معاونت صدا با شیوع کرونا و قبل از آمدن به ایران در قالب برنامه‌های متفاوت، اطلاع رسانی و افزایش دانش جامعه را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار خود قرار داد تا مردم نسبت به این ویروس که احتمال اپیدمی جهانی وجود داشت بدون آنکه وحشت‌زده شوند و رفتارهای هیجانی نشان بدهند، به تغییر سبک زندگی توجه کنند و راه های پیشگیری در مواجهه با کوویید ۱۹ را بدانند.

وی ادامه داد: به همین دلیل کارشناسان برنامه‌های رادیو سلامت که معمولا از پزشکان و متخصصان اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند با زبان نرم شروع به آگاه‌سازی کردند. در شرایطی که ۲ ویژگی نوپدیدگی و جهان‌گستری کرونا جامعه ما را در معرض ناشناختگی‌های جدید قرار داد و مخاطبان رسانه از اینفودمی رنج می‌بردند به طوری‌که افراد فعال و کاربران فضاهای مجازی دوشادوش ویروس به تبادل اطلاعات درباره این بیماری می‌پرداختند و جامعه قربانی ویروس کرونا، با یک شبه‌ویروس دیگری نیز به عنوان اطلاعات غلط روبه‌رو بود.

مدیر رادیو سلامت تصریح کرد: هدف ما در این شبکه فراهم کردن بستر اطلاعاتی صحیح در حوزه بیماری کرونا بود. رادیو سلامت به عنوان رسانه مرجع با شفافیت در انتشار اطلاعات پزشکی  و روانشناسی با سرعت، دقت و پایداری پیام در تولید و توزیع موضوعات علمی و مقابله با شبه علم و اطلاعات غیر دقیق وارد عمل شد. مقابله با اینفودمی یک اولویت رسانه‌ای بود. در این راستا برنامه‌سازان مرتب با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بیمارستان‌ها و مدافعان سلامت در ارتباط بودند تا تازه‌ترین اطلاعات در حوزه این بیماری در اختیار مردم گذاشته شود.

اعتماد سعید با اشاره به برنامه‌ها اظهار کرد: تولید و پخش این برنامه‌ها از اواخر ۹۸ شروع شد و اولویت‌مان در برنامه‌های سال ۹۹ رادیو سلامت هم پرداختن به موضوع کرونا از زوایای متفاوت بود. ایجاد امید در جامعه و قدردانی از مدافعان سلامت محورهای اصلی برنامه‌سازی در رادیو سلامت بود به همین دلیل مردم به واسطه برنامه‌های متفاوت رادیو سلامت سوالات خودشان را از مدافعان سلامت جویا می‌شوند. این سیاست و روند برنامه‌سازی در سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت و موضوعات حوزه پساکنترل کرونا و توفیقات علمی در حوزه تجهیزات و دارو در کنترل کرونا خصوصا تولید واکسن ایرانی مقابله با کرونا که یکی از جدی‌ترین مصادیق مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره تولید ملی است، از اولویت‌های سال پیش رو است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هم نفس مدافعان سلامت، در کنار مردم می‌مانیم و مسئولیت‌‌مان را به عنوان رسانه تخصصیی با همراهی متخصصان مختلف حوزه‌های مختلف پزشکی، روانشناسی و جامعه شناسی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است