«کاشی شماره ۲۹» در پلتفرم هاشور اکران می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶

«کاشی شماره ۲۹» در پلتفرم هاشور اکران می‌شود

فیلم مستند «کاشی شماره 29» به کارگردانی جابر تواضعی، در پلتفرم هاشور اکران شد.

به گزارش صبا، اکران آنلاین فیلم مستند «کاشی شماره ۲۹» به کارگردانی جابر تواضعی، در پلتفرم هاشور آغاز شد.

این فیلم به فعالیت‌های هنری و آموزشی عباس اکبری و خانه سفال کاشان می‌پردازد که در زمینه آموزش و گسترش فعالیت‌های مرتبط با سفال، کاشی و سرامیک در کاشان فعالیت می‌کند.

بخش دیگری از این مستند ۴۵ دقیقه‌ای، به سفال‌گرانی می‌پردازد که در چند سال گذشته، مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر این هنرمند به فعالیت جدی در زمینه سفال پرداخته‌اند و ضمن احیای هنر کاشی و سفال که نامش را از نام این شهر گرفته است، از این راه مشغول امرار معاش هستند.

عباس اکبری از سال ۲۰۱۵ عضو آکادمی بین‌المللی سرامیک است و علاوه بر حضور در بیش از ۲۵ نمایش‌گاه گروهی و ۷ نمایش‌گاه انفرادی در ایران، در ۲۰ رویداد بین‌المللی نیز شرکت کرده است. آثار این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان تاکنون به موزه‌های مهمی راه پیدا کرده که آخرین‌اش راه‌یابی مجموعه «کاشی و کاشان» به بخش دایمی موزه ویکتوریا و آلبرت لندن بوده است. آخرین نمایشگاه انفرادی‌ وی نیز دی ماه گذشته با الهام از تکنیک‌های نقاشی زیر لعابی قاجار در گالری طراحان آزاد برگزار شد.

مستند «کاشی شماره ۲۹» اولین تجربه بلند تواضعی در کارگردانی مستند است که در خانه مستند تولید شده و از عوامل دیگر آن می‌توان به عطا پناهی به‌عنوان تهیه‌کننده، ضیا حاتمی در مقام فیلمبردار، هادی بهشتی در مقام صدابردار و اسماعیل ترک‌زاد به‌عنوان تدوینگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است