بلژیک با فاتح کن به اسکار می‌آید/ روایت ناپدیدشدگان جنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۹

بلژیک با فاتح کن به اسکار می‌آید/ روایت ناپدیدشدگان جنگ

«مادران ما» نخستین فیلم بلند سزار دیاز کارگردان بلژیکی گواتمالایی از بلژیک به نود و دومین اسکار فرستاده شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، نخستین فیلم بلند سزار دیاز کارگردان بلژیکی گواتمالایی با نام «مادران ما» به عنوان نماینده کشور بلژیک در بخش فیلم بین المللی اسکار انتخاب شد.

پخش جهانی فیلم «مادران ما» که اولین بار در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش درآمد و توانست جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم اول جشنواره را کسب کند، توسط کمپانی پایرامید انجام شده است.

داستان «مادران ما» در گواتمالای امروزی رخ می دهد جایی که محاکمه افسران شروع کننده جنگ داخلی این کشور در حال برگزاریست. فیلم شخصیت ارنستو یک مردم شناس جوان در بنیاد فارنسیک را دنبال می کند که در پی یافتن هویت افرادی است که در طول جنگ داخلی ناپدید شده اند. یک روز از خلال داستان یک زن مسن، ارنستو فکر می کند توانسته سرنخی درباره پدرش که یک چریک بوده و در طول جنگ ناپدید شده پیدا کند. او برخلاف میل مادرش پیگیر این قضیه می شود.

«مادران ما» توسط کمیته ای شامل افرادی چون یان تِمِرمان منتقد، هیلد دِ لار تهیه کننده، مالین سارا گازین فیلمنامه نویس ، دان کوکیر استاد دانشگاه، کریستل مایی تهیه کننده و نیکلاس گیلسون پخش کننده انتخاب و به اسکار معرفی شد.

این کمیته فیلم «مادران ما» را برای ویژگی های سینمایی و موضوع فراگیرش ستایش و تحسین کرده اند.

تا به حال هفت فیلم از سینمای بلژیک نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده اند که البته هیچکدام نتوانسته اند این جایزه را از آن خود کنند.

نود و دومین دوره جوایز اسکار ۹ فوریه ۲۰۲۰ در شهر لس آنجلس برگزار می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است