برپایی دومین دوره جایزه ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» پس از ۲ سال وقفه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶

برپایی دومین دوره جایزه ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» پس از ۲ سال وقفه

فراخوان دومین دوره جایزه ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» منتشر شد.

به گزارش صبا، مجمع ناشران انقلاب اسلامی اعلام کرده در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب درنظر دارد با همکاری سایر تشکل‌های فرهنگی و مراکز انقلابی مرتبط با کتاب و محتوا، دومین دوره جایزه ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» را برگزار کند. رویکرد این جایزه بیان و روشنگری حقایق درباره حکومت پهلوی‌ها اعلام شده و اینک قرار است پس از گذشت دو سال از برگزاری نخستین دوره، دومین دوره آن با هدف برجسته‌نمایی و تقدیر از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها به همت مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.

فراخوان

دبیرخانه دایمی جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو» برای برگزاری دومین دوره جایزه از تمامی پدیدآورندگان و ناشران در سه ‌گروه داستان بلند و رمان بزرگسال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ دعوت می‌کند تا آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره آن‌ دوران به دبیرخانه جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» ارسال کنند.

پذیرش آثار

دبیرخانه دایمی جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» آن‌دسته از آثاری را که دارای شرایط زیر باشند، پذیرش می‌کند و به هیئت‌های علمی مختلف ارجاع می‌دهد:

۱. کلیه آثار چاپ اول سال‌های ۹۸ و ۹۹ در موضوعات جایزه؛

۲. آثار منتشرنشده در قالب‌ها و موضوعات موردنظر جایزه از نویسندگان دارای حداقل یک کتاب چاپی؛

۳. دارای درون‌مایه‌های مقابله‌گری با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و روشنگری درباره آن دوران؛

۴. روایت زندگی شخصیت‌های موثر و برجسته در پیروزی انقلاب اسلامی.

 مهلت و شیوه ارسال آثار

پدیدآورندگان می‌توانند دو نسخه از آثار خود را از چهاردهم فروردین‌ماه تا دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برای دبیرخانه دایمی جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» به نشانی تهران، خیایان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کد پستی ۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴ ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به آدرس www.mananashr.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو»  با شماره‌  ۰۲۱۶۶۹۷۶۴۸۲، داخلی ۲۰۸ و ۲۰۹ تماس بگیرند.

زمان برگزاری جایزه

زمان برگزاری جایزه شهریور ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با ایام شهادت شهید سیدعلی اندرزگو خواهد بود. زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقبا توسط دبیرخانه از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود. برگزیدگان جایزه شهید اندرزگو در آیین سالانه اهدای این جایزه معرفی و تجلیل خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه، لوح یادبود و نشان جایزه «شهید سیدعلی اندرزگو» اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است