ارسال ۵۴۱ اثر به جشنواره ملی ساباط با موضوع میراث جهانی/ پوستر رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲

ارسال ۵۴۱ اثر به جشنواره ملی ساباط با موضوع میراث جهانی/ پوستر رونمایی شد

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد از ارسال ۵۴۱ اثر به این جشنواره ملی خبر داد و گفت که ۵۷ اثر منتخب را از ۱۷ تا ۲۰ فروردین ماه به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

به گزارش صبا، سید مجتبی حسینی دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد از ارسال ۵۴۱ اثر به این جشنواره ملی خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع میراث جهانی، تاریخی و معنوی، ۵۷ اثر منتخب را از ۱۷ تا ۲۰ فروردین ماه به صورت آنلاین اکران خواهد کرد.

سیدمجتبی حسینی، از دریافت ۵۴۱ فیلم توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و اظهار کرد: هیئت‌های انتخاب جشنواره با بازبینی تمامی آثار دریافتی در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی، ۵۷ اثر را به لحاظ کیفی و همخوانی با موضوع میراثی جشنواره شایسته حضور در بخش پایانی و رقابتی این رویداد فرهنگی و هنری دانسته‌اند.

وی درباه انتخاب آثار به تفکیک تصریح کرد: در بخش‌ فیلم‌های داستانی ۱۷ اثر، مستند ۱۵ اثر، پویانمایی ۶ اثر، بخش سایه روشن (ویژه فیلمسازان یزدی) ۱۳ اثر و ۶ اثر نیز در بخش فرشتگان کسب‌ و کار با موضوع کارآفرینی مورد تایید هیئت‌های انتخاب جشنواره قرار گرفته‌اند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد چهار اثر جشنواره را تولید شده از سوی دبیرخانه جشنواره و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرد و گفت: آثار «مهدی»، «دختر آفتابگردان»، «هیولای نادر» و «نان خانوادگی» به ترتیب توسط بنفشه جاهد، علیرضا آخوندزاده، پریسا بلوچی و مجید عظیمی‌نیا با نظارت شورای تخصصی جشنواره ساباط تولید شده‌اند که در این میان سه اثر به بخش رقابتی جشنواره راه یافته‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی جشنواره «میراث جهانی، تاریخی و معنوی» است، عنوان کرد: توجه به موضوعات میراثی، بناهای تاریخی، آیین‌های مذهبی، شخصیت‌های فرهنگی تاثیرگذار و … از موضوعات محوری و اصلی این جشنواره ملی به شمار می‌رود و از آن جا که بافت تاریخی شهر یزد به عنوان میراث جهانی ثبت شده توسط سازمان یونسکو، الگویی برای تمام شهرهای ایران در حفظ و احیای میراث گذشتگان محسوب می‌شود، جایزه ویژه‌ای در این بخش برای فیلم‌هایی که به این مهم پرداخته باشند در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد از برگزاری اختتامیه جشنواره در ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر میراث جهانی یزد خبر داد و اظهار کرد: اکثر فیلم‌های منتخب از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ فروردین سال جاری در پلتفرم وُدیو اکران می‎‌شوند و تماشای آن برای عموم به صورت رایگان امکان‌پذیر است. همچنین فیلم‌هایی که مجوز اکران آن‌ها از سوی تهیه‌کننده و کارگردان اثر گرفته نشده، به نمایش گذاشته نخواهند شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است