آورده‌های تمدنیِ جمهوری اسلامی چه بوده و آن را چگونه می‌توان محاسبه کرد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹

آورده‌های تمدنیِ جمهوری اسلامی چه بوده و آن را چگونه می‌توان محاسبه کرد؟

کتاب‌های «عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران» و «افسانه چهار برادر» در برنامه رادیویی «چاپخانه» معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در برنامه «چاپ‌خانه» رادیو فرهنگ امروز یکشنبه ۱۵ فروردین‌ماه بهاره برهانی با محمدرضا بهمنی نویسنده کتاب «عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران» گفتگو ‌می‌کند‌.

آورده های تمدنیِ جمهوری اسلامی چه بوده و آن را چگونه می‌توان محاسبه کرد؟ این سوال، پرسش مرکزی در این کتاب است که پژوهشگران تمدن پاسخ آن را در سه ضلع نظریات پشتیبانِ انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن، اسناد بالادستی به وجود آمده در گذشته نظام اسلامی و کارنامه عملی و تجربه تمدنی شکل گرفته در جمهوری اسلامی، و در هشت مساله تمدنی با رویکرد امت محور جستجو کرده‌اند.

تاملات و پاسخ‌های شکل گرفته در این پژوهشِ گروهی و چندرشته‌ای که طی چهار سال مطالعه، گفتگو و نقد انجام یافته، گام نخستی است در گشودن چشم انداز نو و طرح مساله های جدید و متدهای پیشرفته در بررسی‌های مربوط به دیالکتیک بین نظر و عمل در تجربه چهل ساله تمدنیِ ایران.

این کتاب را پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سال ۱۳۹۸ به چاپ رسانده است.

همچنین در این برنامه می‌توانید شنونده گفتگوی صادق وفایی و مهرداد موسوی درباره کتاب «افسانه چهار برادر» باشید.

کتاب «افسانه چهار برادر» با مضمون دل نبستن به تعلقات دنیوی برای نوجوانان از طرف انتشارات مدرسه منتشر شد. از نام کتاب پیداست «افسانه چهار برادر»، افسانه و داستان ایرانی است درباره چهار برادر و وصیت پدر به آن‌ها است.

برنامه «چاپخانه» با اجرای لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درباره آثارشان یکشنبه‌ها ساعت ٢١ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است