روایت ۸ زن فرهیخته حوزه علوم انسانی/ زنان فرهنگ و ادب ایران کمتر شناخته شده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
تهیه‌کننده «حکایت دل» با صبا مطرح کرد:

روایت ۸ زن فرهیخته حوزه علوم انسانی/ زنان فرهنگ و ادب ایران کمتر شناخته شده‌اند

تهیه‌کننده مجموعه مستند «حکایت دل» که به معرفی برجستگان فرهنگ و ادب ایرانی می‌پردازد درباره این برنامه توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، «حکایت دل» مجموعه مستندی در شبکه چهار سیما است که به معرفی استادان و چهره‌های ماندگار حوزه علوم انسانی می‌پردازد و در سری جدید خود در هشت قسمت به سراغ بانوان فرهیخته فرهنگ، ادب و هنر رفته‌است.

علیرضا حسینی تهیه‌کننده برنامه فرهنگی «حکایت دل» به خبرنگار رادیو و تلویزون صبا توضیح داد: این برنامه مجموعه مستندی است در حوزه علوم انسانی که در بخش فرهنگ، ادب و هنر به سراغ استادان شاخص و چهره‌های ماندگار می‌رود. این استادان معمولا میان‌سال هستند و به طور کل هیچ محدودیتی برای زن یا مرد بودن آن‌ها برای حضور در برنامه وجود ندارد. ما از زندگی این استادان مستندسازی می‌کنیم و پرتره علمی آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به این که در سری جدید این مجموعه مستند به زندگی هشت بانوی فرهیخته فرهنگ، ادب و هنر پرداخته می‌شود، بیان کرد: ترجیح دادیم تا سراغ بانوان برجسته حوزه علوم انسانی برویم چراکه کم‌تر شناخته شده هستند و جز تعدادی از خواص، عموم مردم با آن‌ها آشنایی ندارند. هشت قسمت را آماده کردیم و تصمیم گرفتیم تا پشت سر هم پخش شوند و تمرکز را روی بانوان گذاشتیم تا در کنار هم بیشتر دیده‌شوند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در حین ساخت این مجموعه مستند با بانوان فرهیخته این حوزه تعامل بسیار خوبی گرفتیم و حسن نظر مدیر شبکه چهار، مدیر گروه و مدیر تامین بسیار یاری دهنده ما در ساخت این مجموعه مستند بود.

حسینی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به کم‌رنگ‌تر بودن نقش زنان فرهیخته نسبت به مردها در حوزه‌های علمی و فرهنگی گفت: با در نظر گرفتن ایران ۷۰ سال پیش به این نکته پی می‌بریم که تعداد اندکی از زنان امکان مدرسه رفتن حتی تا گرفتن مدرک دیپلم را داشته‌اند و زنانی که در این دوره ادامه تحصیل داده‌اند، متخصص شده و یا به خارج از کشور رفته‌اند بسیار کم‌تر از مردهاست اما این در حالیست که در زمان حال تعداد زن‌ها در دانشگاه‌ها چند برابر مردهاست و این حضور پررنگ زنان در صحنه‌های علمی و فرهنگی بسیار اتفاق خوبی است.

مجموعه مستند «حکایت دل» به کارگردانی بیژن شکرریز و تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی از شنبه ۱۴ تا ۲۱ فرودین هر روز ساعت ۱۷ با موضوع زنان فرهیخته فرهنگ، ادب و هنر ایران از شبکه چهار پخش می‌شود.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000