یادگارها و خاطرات شهر تهران گردآوری می‌شود/ شرایط شرکت در پویشی نوستالژیک | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۴

یادگارها و خاطرات شهر تهران گردآوری می‌شود/ شرایط شرکت در پویشی نوستالژیک

پویش فرهنگی جمع آوری یادگارها و خاطرات تهران برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمد حکمت مدیر خانه طهران گفت: پویش جمع‌آوری یادگارها و خاطرات شهر تهران بر آن است با گردآوری، حفظ و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران، شهروندان را در فعالیت‌های خانه طهران سهیم کرده و موجب افزایش حس تعلق به تهران شود.

وی افزود: حافظه فرهنگی شهر برآمده از تجربه‌های شهروندان است و بخش مهمی از میراث شهری به شمار می‌رود. گردآوری و بازخوانی یادگارها و خاطراتِ شهر موجب حفظ، تداوم و پویایی هویت شهری خواهد شد. پویش جمع‌آوری یادگارها و خاطرات شهر تهران بر آن است با گردآوری، حفظ و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران، شهروندان را در فعالیت‌های خانه طهران سهیم کرده و موجب افزایش حس تعلق به تهران شود.

مدیر خانه طهران با اشاره به اهداف پویش اظهار کرد: ایجاد زمینه ای برای مشارکت شهروندان در کنش های فرهنگی، حفظ، نگاهداشت و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران و تقویت امید به زندگی در شهر تهران است. نحوه مشارکت در پویش بر اساس ارسال خاطرات (در صورت امکان به همراه تصویری مرتبط) و اهدای یادگاری به خانه طهران است.

حکمت در مورد شرایط شرکت در پویش بیان کرد: شهروندان باید خاطره هایشان را بین پنجاه تا دویست و پنجاه کلمه بنویسند و یا به صورت صوتی با صدای خودشان به پست الکترونیک خانه طهران ارسال کنند. برای ارسال یادگارها، شهروندان ابتدا باید تصویر یادگاری اعم از عکس، دست نوشته، کارت پستال، سند، بلیط، لوازم زندگی و یا هر اثری مرتبط با زندگی در تهران را به همراه نوشته ای کوتاه درباره اثر به پست الکترونیک خانه طهران ارسال کنند.

وی ادامه داد: بعد از انتخاب یادگارهای منتخب، برای اهدای اثر با شهروندان تماس گرفته می شود و تصاویر باید با کیفیت مناسب و حجم ۳۰۰ dpi ارسال شوند. همچنین نام و نام خانوادگی و شماره تماس باید در متن پست الکترنیک ذکر شود. خاطرات با ذکر نام راوی در صفحه اینستاگرام خانه طهران معرفی خواهند شد. یادگارهای منتخب در نمایشگاه «خاطرات شهروندان تهران» با ذکر نام اهداکننده به نمایش گذاشته می شوند و به نشان سپاس لوح تقدیری از طرف خانه طهران به اهداکنندگان آثار تقدیم می شود.

حکمت در پایان اظهار کرد: زمان مشارکت در پویش از دهم فروردین تا سی و یک اردیبهشت ۱۴۰۰ است و شهروندان می توانند به نشانی تهران، خیابان لاله زار، انتهای بن بست اتحادیه، پلاک ۱۲- کد پستی: ۱۱۴۴۶ یادگاری های خود را ارسال کنند. نشانی پست الکترونیک: khanehtehran@tehran.ir تارنما: https://khaneh.tehran.ir، نشانی صفحه اینستاگرام: @thehouseoftehran است و شهروندان می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن: ۹۶۰۴۴۰۲۳-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است