چالشِ ساخت «هم‌بازی» زمان بسیار کم بود/ از بازی بازیگران راضی هستم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۸
سروش محمدزاده در گفتگو با صبا:

چالشِ ساخت «هم‌بازی» زمان بسیار کم بود/ از بازی بازیگران راضی هستم

کارگردان «هم‌بازی» یکی از سریال‌های نوروزی 1400 درباره این سریال و چالش‌های ساخت آن توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار صبا، «هم‌بازی» یکی از سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰ است که به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی شب‌ها از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. سروش محمدزاده درباره طرح و ایده این سریال به خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا گفت: ایده اولیه این سریال توسط آزیتا ایرایی مطرح شد و نوید محمودی طراحی کامل کار را انجام داد و درنهایت فیلمنامه را وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی نوشتند.

وی با اشاره به ژانر ملودرام و عاشقانه داستان توضیح داد: تعدد شخصیت‌های داستان و در هم تنیدگی روابط آن‌ها با یکدیگر از یک طرف و احساسات و عواطفی که بین شخصیت‌های اصلی شکل می‌گیرد از طرف دیگر، یک ملودرام عاشقانه ایجاد کرده‌است که احتمالا به مذاق مخاطب ایرانی خوش آمده باشد.

محمدزاده درباره ساخت سریال در شرایط کرونا و سختی های رساندن آن به آنتن یک مناسبت خاص مثل نوروز اظهار کرد: بیش از یک سال است که برای تولید آثار سینمایی و تلویزیونی در شرایط کرونا با مشکل مواجه هستیم که در ساخت این سریال هم با آن دست به گریبان بودیم. عوامل تمام مدت با ماسک کار می‌کنند و در صورت بروز کوچک‌ترین علایمی در فردی سر صحنه، همه افراد باید تست می دادند. همچنین بررسی روزانه تب و اکسیژن خون تمامی عوامل که زمان و هزینه خود را می‌طلبد از مشکلات جدیدی است که در تولیدات سینمایی و تلویزیونی با آن‌ها درگیر هستیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: وجود ویروس کرونا در کیفیت کار هم بی‌تاثیر نیست؛ چراکه بارها پیش آمده که برای حفظ سلامت بازیگران و عوامل به ناچار از برخی خواسته های خود صرف نظر کرده‌ایم.

وی با اشاره به چالش‌های ساخت این سریال عنوان کرد: بزرگترین چالش ما زمان بسیار کم برای تولید این سریال بود. از زمانی که شبکه اعلام کرد این اثر را برای ایام نوروز می‌خواهد تا اولین شب پخش آن، تنها چهار ماه زمان داشتیم که بخشی از این زمان هم صرف نوشتن فیلمنامه شد. ما سعی کردیم کار را با سرعت بالا و گاهی با دو گروه جلو ببریم، این موضوع کار تولید و کنترل پروژه را سنگین می‌کرد. از طرفی مراحل پس تولید سریال از جمله تدوین، اصلاح رنگ و صداگذاری به صورت موازی و هم‌زمان با پخش «هم بازی» در حال انجام است.

کارگردان «هم‌ بازی» با اشاره به بازخوردهای این سریال گفت: این طور به نظر می‌رسد که امسال استقبال بیننده‌ها از سریال نوروزی شبکه ۲ بیشتر از ۲ سه سال قبل بوده و می‌توان گفت تا حدودی انتظاراتمان برآورده شده است. البته امیدوارم شبکه دو هم مثل سایر شبکه‌ها کیفیت تصویری خودش را به اچ دی ارتقا دهد تا مخاطبان با میل بیشتری به تماشای این شبکه بنشینند. باید پذیرفت که بخش مهمی از کیفیت بصری کار به دلیل پخش ضعیف شبکه از دست می رود.

محمدزاده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به نحوه انتخاب بازیگران اشاره کرد و ادامه داد: این انتخاب حاصل مشورت کارگردان، تهیه‌کننده و شبکه پخش‌کننده است. ایامی که قرار است سریال پخش شود، شرایط بازیگر و استقبال او از فیلمنامه در این انتخاب‌ موثر هستند. با این تفاسیر ما توانستیم به ۸۰ درصد از ترکیبی که مدنظر داشتیم، برسیم. الان که سریال در حال پخش است به جز ۲ سه مورد از بازیگران فرعی، در مورد بقیه بازیگران از نتیجه ناراضی نیستم و به نظرم گروه بازیگران با توجه به فرصت کوتاهی که داشتند به خوبی از پس نقش‌هایشان برآمده‌اند.

وی در پایان درباره احتمال ساخت سری دوم «هم‌بازی» بیان کرد: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده‌است.

«هم بازی» ملودرام عاشقانه‌ای است که سعی دارد درفضایی شاد با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی در مورد روابط جوانان و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

بازیگرانی همچون دیبا زاهدی، حسین مهری، کامران تفتی، نیلوفرکوخانی، مریم مومن، امیر کاظمی، ایمان صفا، پادینا کیانی، خیام وقار، زهره نعیمی، محیا دهقانی، محمد حیدری، پولاد مختاری، هانیه غلامی، مهتاب شیروانی با حضور آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، علیرضا استادی و بهنام تشکر و با هنرمندی کمند امیر سلیمانی، رویا جاویدنیا و علیرضا اوسیوند در «همبازی» حضور دارند.

الهه نظری‌زاده

انتهای پیام/

یک نظر

  • باسلام.بسیارعالی,وحاصل تفکرآینده نگرانه.بنده به عنوان دانشجوی کارشناسی گیاهان دارویی نهایت سپاس دارم بابت معرفی این رشته مهم...والبته مقوله فراموش شده عشق به خدا عشق به کاروعشق به همنوع که این فیلم تداعی کننده تمامیه این حالات واحساسات بوده ودراوج مشکلات معنای واقعی عشق به عنوان حلال مشکلات به مخاطب انتقال میکنه...ماکارشناسان وفعالان جوان رشته گیاهان منتظر سری های بعدی این سریال هستیم,امیدوارم حتما ادامه داشته باشد