مردم باید از باز بودن سینماها مطلع شوند/ صداوسیما و شهرداری کوتاهی می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
حبیب اسماعیلی در گفتگو با صبا:

مردم باید از باز بودن سینماها مطلع شوند/ صداوسیما و شهرداری کوتاهی می‌کنند

حبیب اسماعیلی از بازگشایی سینماها ابراز خرسندی کرد و شهرداری و صدا و سیما را مسئول اطلاع‌رسانی به مردم برای بازگشایی سینماها دانست.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و مدیر شرکت رسانه فیلمسازان مولود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره بازگشایی مجدد سینماها پس از نارنجی شدن وضعیت شهر تهران و تعطیلی سه روزه آن‌ها گفت: سینماها از نظر بهداشتی از مکان‌های امنِ عمومی است زیرا همانطور که می‌دانید تنها ۲ یا سه درصد از یک سالن ۲۰۰ نفره سینما با حضور تماشاگران پر می‌شود ولی در مکان‌های عمومی دیگر همچون کافه‌ها، رستوران‌ها و یا حتی شهرهای شمالی کشور وضعیت تجمع بیشتر از سالن سینما است.

وی افزود: مراکز فرهنگی‌ای چون سینما و تئاتر امن هستند و پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت می‌شود مثلا مسئولان برای کنترل افراد از تب سنج استفاده می‌کنند، پس از پایان فیلم تجمعی ایجاد نمی‌شود و از نظر نظافت نیز بیشتر از سابق رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی درباره تغییر گروه سینماها در ستاد ملی کرونا از رتبه سه به دو عنوان کرد: گروه شغلی سینماها باید تغییر می‌کرد تا بعد از نارنجی شدن وضعیت شهرها سریعا تعطیل نشوند.

به گفته وی، بازگشایی سینماها صرفا از نظر مالی مهم نبود بلکه قطع ارتباط با بیننده و بیکاری دست اندرکاران سینما نیز از مسایل مهمی‌ست که با تعطیلی کرونا به وجود می‌آمد.

تهیه‌کننده فیلم «سرکوب» درباره بیکاری سینماداران خاطرنشان کرد: سال گذشته سینما حدود ۶ ماه تعطیل بود و امسال نیز اگر با این روند پیش می‌رفت بر بیکاری افراد اضافه می‌شد. همچنین سال گذشته سینماگرانی با ریسک فیلم‌هایشان را اکران کردند و می‌توان گفت فیلم و سرمایه‌ای که صرف کار فرهنگی کرده بودند، از بین رفت. امسال برای اینکه چراغ سینما روشن باشد، دوستان پیش قدم شدند و پنج فیلم را به اکران نوروزی رساندند و ما هم فکر می‌کردیم که دیگر با تعطیلی سینماها مواجه نخواهیم شد اما اینگونه نشد و چند روزی با تعطیلی سینما روبرو شدیم.

سینما رفتن باعث روحیه‌بخشی به مردم می‌شود

این بازیگر درباره تلاش حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها بیان کرد: برای تغییر گروه شغلی سینماها از سه به ۲ که با تصمیم ستاد ملی کرونا صورت گرفته است، از سیاست سازمان سینمایی و حسین انتظامی رییس آن تشکر می‌کنم، می‌دانم که در روزهای اخیر شبانه روز پیگیر این مساله بوده و دغدغه مسائل فرهنگی را دارد و تلاشی که به رهبری او شد توانست این مساله را به نتیجه برساند. از ستاد کرونا هم تشکر می‌کنم که در همین مدت کوتاه به این نتیجه رسیدند که این تغییرات را به وجود آورند و سینما بازگشایی شود.

اسماعیلی با تاکید بر تاثیر سینما و تئاتر بر روحیه مردم اظهار کرد: می‌دانیم که مردم در طول یک سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی روحیه‌شان ضعیف شده است و دچار افسردگی شده اند. مراکز تفریحی مثل سینما و تئاتر و موسیقی مقداری به تسکین اعصاب مردم کمک می‌کند. باید توجه داشت که با بازگشایی سینماها قسمتی از زندگی مردم نیز با بیرون آمدن و رفتن به سینماها به خوبی و خوشی می‌گذرد.

وی با دعوت مسئولان ستاد ملی کرونا برای بازدید از سینماها تصریح کرد: در چند رو اخیر که با مسئولان و پرسنل سینماها گفتگو می‌کردیم از تعطیلی بسیار ناراحت شده بودند اما با بازگشایی سینماها باز به روال سابق کار خود برمی‌گردند. همچنین باید گفت از مسئولان ستاد کرونا دعوت می‌کنیم به سینماها بیایند؛ هر سینمایی که دوست دارند از جنوب تا شمال تهران و هر مرکز استان، تا از نزدیک شاهد باشند که سینماها از نظر بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها از مکان‌های امن عمومی است.

مردم از بازگشایی سینماها خبر ندارند 

تهیه‌کننده «سه بیگانه» درباره اطلاع‌رسانی رسانه‌ها از بازگشایی سینماها بیان کرد: از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی سینماها بسیار تشکر می‌کنم. می‌بینم که خیلی همکاری می‌کنند؛ از سانس‌ها و فیلم‌های روی پرده می‌نویسند و مصاحبه‌ها و نقدهایی انجام می‌دهند ولی کوتاهی‌ های از سوی صدا و سیما و شهرداری صورت می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: ما از این ۲ ارگان به عنوان بازوی تبلیغات مملکت توقع داریم که به سینما کمک کنند. فکر نمی‌کنم اشکالی داشته باشد که اگر با فیلم‌ها هم مساله دارند، حداقل از بازگشایی سینماها به مردم خبر دهند. بسیاری از مردم هنوز از باز بودن سینما اطلاع ندارند. دیدیم که در جریان سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر که مردم از بازگشایی سینماها خبر داشتند، چه استقبالی از سینماها و فیلم‌ها شده بود.

این تهیه‌کننده درباره وظیفه صداوسیما برای آگاهی دادن به مردم درباره باز بودن سینماها عنوان کرد: وظیفه صدا و سیماست که به سینما کمک کند تا بیشتر دیده شود. اگر سینماگران سرمایه خود را به خرید ارز و ملک و ماشین می‌بردند خوب بود؟ حال که کار فرهنگی می‌کنند چه اشکالی دارد تبلیغی کنند تا مردم از بازگشایی سینماها آگاه شوند؟ ولی متاسفانه ما کوتاهی را از صدا و سیما و شهرداری می‌بینیم.

وی در پایان درباره کوتاهی شهرداری در تبلیغ باز بودن سینماها بیان کرد: شهرداری بیلبوردهای خود را با قیمت گزاف اجاره داده است در حالی که باید بیلبوردهایی در اختیار سازمان سینمایی قرار دهد تا بگویند سینماها باز است. به نظر من این کوچک‌ترین کاری‌ست که می‌توانند انجام دهند که متاسفانه انجام نمی‌شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است