بازیگران در قالب و نقش‌های کمدی بیشتر دیده می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
سیاوش مفیدی در برنامه «نوروزترین نوروز»:

بازیگران در قالب و نقش‌های کمدی بیشتر دیده می‌شوند

سیاوش مفیدی بازیگر سینما و تلویزیون و مهدی محسنیان کارآفرین نمونه مهمان پانزدهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما بودند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه «نوروزترین نوروز»، پانزدهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم سه‌شنبه ۱۰ فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

سیاوش مفیدی بازیگر سینما و تلویزیون که مهمان برنامه «نوروزترین نوروز» بود، گفت: یک نقش کوچکی در سریال «نوروز رنگی» شبکه پنج سیما داشتم و حدس می‌زدم که در زمان پخش با اقبال عمومی روبرو شود که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد و مردم این سریال را دوست داشتند.

او افزود: علی مشهدی طوری قصه و فیلمنامه را می‌نویسد که مردم می‌توانند با کاراکترهای آن همذات‌پنداری کنند.  این دومین همکاری من با علی مشهدی بود و در سال‌های گذشته با سریال «سه دونگ سه دونگ» با او همکاری داشتم.

مفیدی اظهار کرد: بازیکر دوست دارد تمام نقش‌ها را تجربه کند درام، کمدی و تراژدی اما در تمام دنیا هم همینطور است که بازیگران در قالب و نقش‌های کمدی بیشتر دیده می‌شوند و بازی بهتری دارند. در مجموع فرق آنچنانی هم ندارد چون در خیلی از موارد نقش‌های طنز و کمدی که ایفا می‌کنیم دور از خود بازیگر است و باید نقش را خلق کنی. به شخصه نقش‌های طنز و کمدی را بیشتر دوست دارم.

او ادامه داد: من هم غمگین و ناراحت می‌شوم اما واقعا در خیلی از مسائل نمی‌شود کاری انجام داد و فقط با صبر بایستی از آن مقطع زمانی رد شد. من در زندگی و کار این قدر خندان نیستم و در برخی مواقع عبوس هستم، حتی در برخی موارد که داشتیم کار کمدی ضبط می‌کردیم اصلا حال خوشی نداشتم، اما مجبور بودم که انرژی مضاعفی خرج کنم تا به نقش برسم و بتوانم جلوی دوربین حاضر شوم.

حدود ۱۵ سال است که در صنعت توریسم فعالیت دارم

این بازیگر بیان کرد: حدود ۱۵ سال است که در صنعت توریسم فعالیت دارم که متاسفانه از سال گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کل دنیا این صنعت تعطیل شده است. اقتصاد خیلی از کشورها تا ۸۰ درصد وابسته به توریست و گردشگر است، اما تعطیل شده و هیچ کس هم نمی‌تواند آینده‌ای برای توریسم و بیماری کرونا ترسیم کند که چه اتفاقی رخ خواهد داد و چه زمانی به دوران قبل از کرونا و زندگی عادی بازخواهیم گشت.

او درباره ورودش به عرصه بازیگری گفت: سال ۷۴ بازیگری و هنر را آغاز کردم. یکی از ویژگی‌های کارهای طنز این است که اتفاقات تلخ را شیرین بیان کنید تا برای بیننده دلپذیر باشد و شاید برای آنهایی که خطاب قرار گرفته‌اند تلنگر باشد. در ایران گردشگر خارجی و در خارج از کشور گردشگر ایرانی می‌برم. چند شهر در ایران هست که خیلی آنها را دوست دارم، تبریز و شیراز را خیلی دوست دارم، البته بندرانزلی را به دلیل اینکه زادگاه مادرم بوده است، خیلی دوست دارم.

زیرساخت‌های ما در بحث گردشگری مشکل دارد

مفیدی درباره صنعت گردشگری توضیح داد: با ورود یک گردشگر برای ۳۰ تا ۴۰ نفر ایجاد شغل می‌شود، خیلی از مشاغل را درگیر خود می‌کند حتی کوچکترین شغل‌ها را در بر‌می‌گیرد. زیرساخت‌های ما در بحث گردشگری مشکل دارد، یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما بحث کمبود هتل است، هتل‌های خوبی داریم اما کم است. در برخی از شهرها مثل کاشان، شیراز و یزد خانه‌هایی که رها شده بود به بوتیک هتل تبدیل شده و خیلی هم مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است. گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند به اماکنی بروند و در آنجا سکونت داشته باشند که با اقلیم آن منطقه همخوانی داشته باشد. گردشگران که تا به حال دیده‌ام شهر اصفهان و شیراز را خیلی دوست داشتند.

او در ادامه گفت: من تورهای فرهنگی دارم و بیشتر شهر‌ها را می‌بینم؛ اصفهان واقعا نصف جهان است و به واسطه آثار بی‌نظیری که از دوره صفویه به جای مانده خیلی گردشگر را جذب می‌کند. هر گردشگری را به میدان نقش جهان بردم شگفت‌زده و مبهوت شده است.

ایران از نظر اقلیمی در جذب گردشگر بی‌نظیر است

بازیگر «معمای شاه: گفت: پرسپولیس یا تخت جمشید هم برای گردشگران بسیار جذاب است یا مثلا چغازنبیل در نزدیکی شوش که یک سازه بی‌نظیر است. ایران از نظر اقلیمی در جذب گردشگر بی‌نظیر است. در همین فصل در ایران در شمال کشور برف داریم اما با یک پرواز یک ساعته می‌توانید در خلیج فارس شنا کنید.

او بیان کرد: در «خنده بازار» با خیلی از شغل‌ها و اشخاص شوخی شد که قبلا کمتر کسی ورود کرده بود و اتفاق خوبی بود. شاید کمتر با پلیس شوخی شده بود ولی در «خنده بازار» اینگونه بیان شد که می‌شود بدون توهین با پلیس هم شوخی کرد.

مفیدی در پایان گفت: آروزیم برای مردم این است که در آسایش و امنیت فکری باشند و امنیت اجتماعی داشته باشند.

مهدی محسنیان کارآفرین نمونه: چیدن مهره‌های انسانی در جای درست کمی مشکل است

مهدی محسنیان کارآفرین نمونه دیگر مهمان این برنامه بود که گفت: هدف من این نیست که بگویم کارآفرینم، من دوست دارم کار کنم، کارهایی بکنم که ارزش افزوده ایجاد کند، البته نه فقط از نظر اقتصادی و اشتغالزایی. دوست دارم کسی که در مجموعه‌هایی که من مدیریت آنها را بر عهده دارم شروع به کار می‌کند پیشرفت کند و با روز اولی که شروع به کار کرده متفاوت باشد هم از نظر ذهنی و هم از نظر آموخته‌های کاری.

او ادامه داد: در این نوع و شیوه کار نفر بالایی موظف است هر آنچه که آموخته به نفر پایین‌دستی خود یاد بدهد، اگر حس کردیم نیرویی در یک نقطه ضعف دارد، سعی کردیم آن را تقویت کنیم تا بهره‌وری نیروها بالا برود. اگر به غیر از درآمد و جیب پرسنل به فکر ذهن فرهنگ و دانش آن‌ها هم باشیم بیشتر می‌بریم.

محسنیان افزود: در شرکت طوری برنامه‌ریزی کردیم که اگر روزی به هر دلیلی قطع همکاری کردیم سریعا نیروی جایگزین وارد مجموعه شود تا کار به هیچ عنوان لنگ نماند، اما واقعا گزینش منابع انسانی کار بسیار دشواری است. من معتقدم که کار هست اما چیدن این مهره‌های انسانی در جای درست کمی مشکل است. برآورده کردن افرادی که می‌خواهند کار کنند امروزه معضل بزرگ در کار است.

امیدوارم سال جدید مسئولین برای ما مانع ایجاد نکنند

او اظهار کرد: ورود به شغل دام و طیور به دلیل شغل اجدادی و پدربزرگم بود و با این شغل آشنا بودم. به دلخواه خودم وارد این کار نشدم، اما از وقتی که کار را شروع کردم دوست داشتم که کارهایی جدیدی را انجام دهم؛ مدیریت صنایع خواندم و در دوره‌های ام بی ای شرکت کردم و مطالعات زیادی در زمینه اقتصاد داشتم. زمان باعث شد که دوره‌های آموزشی را بگذرانم چون احساس می‌کردم در برخی از مسیرها دچار ضعف هستم. امیدوارم در این سال مسئولین برای ما مانع ایجاد نکنند، رفع موانع پیشکش.

این کارآفرین یادآور شد: مثلا یک ماده‌ای را که سال‌های سال ما واردکننده آن بودیم، امروز در کشور تولید کردیم. اگر ما در شهرک صنعتی این پروژه را انجام می‌دادیم مشکلی نبود، اما ما جایی را داشتیم که در شهرک صنعتی نبوده و یک جای حاضر آماده بود که استفاده کردیم و بهای تمام شده را به پایین‌ترین حد برسانیم، اما به این دلیل که باید یک کارگاه هزار متر باشد اما ۷۰۰ متر بود به ما مجوز تولید را نمی‌دادند.

محسنیان در پایان گفت: در هیات‌های مذهبی و جلساتی که شرکت می‌کردم که اتفاق خوبی در این جمع‌ها می‌افتاد اما بدون برنامه ریزی، یعنی معلوم نیست که چه اتفاق خوبی قرار است رخ دهد. در این فعالیت‌هایی که در هیات‌ها انجام می‌دادیم بخش فرهنگی را به من سپردند و من با هنرمندان زیادی آشنا شدم و این ارتباط ادامه پیدا کرد و به این جا رسید که اطلاع رسانی رویدادهای تجسمی به صورت عام به همه جامعه انجام شود که مردم بدانند در جامعه ما چه اتفاقات خوب و قشنگی در بخش تجسمی رخ می‌دهد.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است