اکران آنلاین هم ۱۰ هزار تومان گران شد/ ۱۷۲ درصد افزایش طی یک سال! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
صبا گزارش می‌دهد؛

اکران آنلاین هم ۱۰ هزار تومان گران شد/ ۱۷۲ درصد افزایش طی یک سال!

بهای بلیت اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی برای سومین بار در کمتر از یک سال افزایش یافت.

اکران آنلاینبه گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ بهای بلیت اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که این پلتفرم‌ها چندی است که هزینه مالیات بر ارزش افزوده را هم از مخاطب می‌گیرند که قیمت بلیت را تا ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان بالا می‌برد.

این افزایش بهای بلیت اکران آنلاین بدون اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.

بهای بلیت اکران آنلاین در حدود ۱۱ ماه گذشته از زمان راه‌اندازی این طرح، از ۱۲ هزار تومان به حدود ۳۳ هزار تومان افزایش یافته که افزایشی ۱۷۲ درصدی را نشان می‌دهد و نزدیک به ۳ برابر شده است!

بهای بلیت اکران آنلاین در زمان اکران «خروج» نخستین فیلم اکران آنلاین در فروردین ۹۹، مبلغ ۱۲ هزار تومان بود، اما با نمایش آنلاین دومین فیلم سینمایی «طلا» در این طرح، بهای بلیت به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت. فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف: ارتش سری» نخستین فیلمی بود که در مرداد ماه ۹۹ با قیمت ۲۰ هزار تومان به اکران آنلاین رسید.

در حالی که چندین بار از تشکیل شورای صنفی اکران آنلاین با حضور نمایندگان پلتفرم‌ها و تهیه‌کنندگان صحبت شده بود، اما این شورا هنوز به صورت مستقل از شورای صنفی نمایش سینمایی تشکیل نشده است تا به صورت تخصصی مسائل مربوط به اکران آنلاین را بررسی کند.

معلوم نیست در حال حاضر افزایش قیمت بلیت اکران‌های آنلاین دقیقا توسط چه شورایی تصویب می‌شود. شورای صنفی نمایش به عنوان متولی اکران در سینماهای کشور درباره مصوبات خود درباره اکران پرده همواره به طور شفاف اطلاع‌رسانی می‌کند ولی این امر از ابتدا برای اکران آنلاین نیفتاده است.

بهای بلیت اکران آنلاین فیلم‌های مستند در پلتفرم هاشور نیز طی این مدت از ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است