اهدای کتاب به مناطق دورافتاده به همت کتابخانه ملی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۷

اهدای کتاب به مناطق دورافتاده به همت کتابخانه ملی

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حدود 3هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها در مناطق کم برخوردار اهدا کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به تازگی حدود ۳ هزار جلد کتاب را در اختیار موسسه خیریه منادیان رحمت برای اهدا به مراکز تحت پوشش، قرار داد و مجموع کتاب‌های اهدایی در مناطق کم برخوردار از جمله کتابخانه فاطمه‌ها در جنوب کرمان توزیع شد.

فتانه ترکاشوند رییس گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد شوق مطالعه در جامعه همواره طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی و اجرا کرده است که یکی از این طرح‌ها توزیع کتاب در مناطق کم برخوردار است.

وی افزود: با پیشبرد این مهم علاوه بر غنی‌سازی مخازن کتابخانه ملی ایران، امکان اهدای کتاب به مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق دورافتاده کشور فراهم می‌شود.

ترکاشوند یادآور شد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تازه‌ترین اقدام خود در زمینه اهدای کتاب به مناطق دورافتاده و کم برخوردار، موفق به اهدای حدود ۳ هزار جلد کتاب به موسسه خیریه گروه منادیان رحمت شد.

وی ادامه داد: این موسسه کتاب‌های اهدایی را در مراکز تحت پوشش خود از جمله منطقه قلعه گنج یکی از شهرهای جنوبی استان کرمان توزیع کرد.

رییس گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایرانبیان کرد: تعدادی از این منابع فرهنگی به کوچک‌ترین کتابخانه کشور با عنوان کتابخانه فاطمه‌ها اهدا شد.

ترکاشوند در پایان توضیح داد: همچنین در ماه‌های گذشته حدود دو هزار جلد کتاب توسط گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تحویل موسسه خیریه دست یاری شد که این موسسه کتاب‌های اهدایی را به یک کتابخانه عمومی واقع در منطقه دشت یاری در استان سیستان و بلوچستان اهدا کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است