فوتبالیستی که کمدین پُرکاری شد/ جای تئاتر در انتخابهایت خالی است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، همه ما نام پژمان جمشیدی را شنیده و حداقل یک بار آثارش را دیده‌ایم، او فوتبالیست سابق تیم ملی و پرسپولیس تهران است که با داستان زندگی خودش، وارد دنیای هنر شد.

سریال «پژمان» ساخته سروش صحت در سال 1392 نخستین سریالی بود که جمشیدی در آن نقش اصلی را داشت. وی پیش از این نقش کوتاهی را نیز در سریال «ساختمان پزشکان» در سال 1390 ساخته سروش صحت ایفا کرده بود اما دیالوگ کم و کوتاهی داشت و به عنوان بازیگر مهمان شناخته می‌شد.

وی از همان سال 1392 کار خود را به صورت جدی ادامه داد و در تئاترها، فیلم ها و سریال‌ها حضور یافت. آن روزها حتی در آگهی ها و بیلبوردها هم پژمان حضور داشت و این روند تا امروز نیز ادامه دار است.

جمشیدی از سال 1394 وارد سه گانه «خوب، بد، جلف» شد و با بازی در فیلم‌های «50 کیلو آلبالو»، «تگزاس»، «ما همه با هم هستیم» و… به عنوان یکی از بازیگران کمدی و پولساز سینمای ایران شناخته شد.

البته وی تنها نقش‌های کمدی را بازی نکرده و نقش جدی را نیز در کارنامه هنری خود دارد که از جمله می‌توان به «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی اشاره کرد که در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز حضور داشت. او در نشست خبری این فیلم نیز اعلام کرد تفاوتی میان انتخاب نقش‌های جدی و کمدی قائل نیست و هر دو را کار می‌کند.

پژمان جمشیدی چندی پیش که مهمان برنامه «هم‌رفیق» شهاب حسینی بود این موضوع را اعلام کرد که از ابتدا به هنر علاقه‌مند بوده و جمع هنرمندان را به دورهمی فوتبالیستان ترجیح می‌داده است.

حال این علاقه‌مند به هنر، زمینه‌های مختلف زندگی و جامعه هنری را طی کرده و تنها در سال اخیر با پنج کار میزبان مخاطبان خود است؛ مخاطبانی که هم با عشق به فوتبال و هم با عشق به هنر سینما و بازیگری، او را دنبال می‌کنند.

سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» ساخته محسن چگینی که جمعه‌ها از فیلیمو روی پلتفرم‌های نمایش خانگی می‌رود، «هفته‌ای یکبار آدم باش» ساخته شهرام شاه حسینی که برنامه اکران نوروزی سینماها است و باتوجه به اعلام سمفا رتبه نخست را در جذب مخاطب داشته است، سریال «زیرخاکی 2» ساخته جلیل سامان که ساخت آن به پایان رسیده و قرار است در آینده نزدیک روی آنتن شبکه یک سیما رود کارهای جمشیدی‌ست که این روزها ساخت آن به پایان رسیده و در مرحله پخش هستند.

وی علاوه بر سریال «زیر خاکی» با تبلیغات یک محصول نیز در تلویزیون حضور دارد و این تبلیغات روی بیلبوردهای شهری نیز نمایان شده‌اند.

جمشیدی همچنین به همراه هومن سیدی بازیگر «شاخ آفریقا» نخستین سریال نمایش خانگی سعید آقاخانی شده است. این سریال پس از تعطیلات نوروز رسما پیش تولید خود را آغاز می‌کند تا به صورت اختصاصی از فیلیمو تماشایی شود.

از دیگر فعالیت‌های پژمان می‌توان در زمینه کتاب اشاره کرد. وی به تازگی گویندگی کتاب صوتی «پیراهن‌های همیشه» نوشته حمیدرضا صدر را برعهده گرفته که از فیدیبو با قیمت 25 هزار تومان قابل تهیه است. در توضیح این کتاب آمده است: «هر فصل از کتاب پیراهن‌های همیشه به یک بازیکن اختصاص ‌یافته و یادآور لحظه‌هایی است که آن‌ها را رقم‌زده‌اند. بازیکن‌هایی از دهه‌های دور تا آن‌هایی که هنوز پا به توپ هستند. حمیدرضا صدر درست مانند تفسیرهایش با لحنی مهیج و پرفرازونشیب تمام آنچه برای آن‌ها رخ ‌داده را روایت کرده است.»

دیگر از پژمان جمشیدی چه انتظاری دارید؟ فکر می‌کنید او علاوه بر سینما و تئاتر و گویندگی و نمایش خانگی دیگر چه کار می‌کند؟

جمشیدی در سال 1398 با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور مجری برنامه «کلاسیکو» شد و در این زمینه تجربه‌هایی کسب کرد. این برنامه درباره ال کلاسیکو سال 1398 بود و به پیشواز این بازی می‎‎‌رفت. در «کلاسیکو» علی دایی، وریا غفوری، امیرمهدی ژوله و ژابی آلونسو حضور داشتند که از پلتفرم‌های کافه بازار، فیلیمو و نماوا پخش شد.

حال قرار است اجرای برنامه دیگری با نام «پیش‌گو» را عهده‌دار شود که در مرحله پیش تولید است و برای اردیبهشت 1400 و پخش از یکی از پلتفرم‌های شبکه خانگی آماده می‌شود.

بسیاری از بازیگران با حضور در یک سریال نمایش خانگی از دیگر کارهای خود باز می‌مانند چراکه پروژه‌هایی وقت گیر است و شاید ماه‌های زیادی به طول انجامد اما پژمان جمشیدی مرد پرکار این روزهای عرصه تصویر از پس اینها برآمده است. شاید همین مساله باشد که نقدهایی را به او وارد می‌کند و افرادی از بودنش احساس خطر می‌کنند. البته دور شدن پژمان جمشیدی از تئاتر و رفتن به سمت پروژه های پر زرق و برق تصویری یک نقطه منفی در کارنامه سال های اخیر وی است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/