بیوگرافی اموبند و دانستنی‌های جالب در مورد نحوه آشنایی این ۳ هنرمند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۶

بیوگرافی اموبند و دانستنی‌های جالب در مورد نحوه آشنایی این ۳ هنرمند

با گروه موسیقی اموبند بیشتر آشنا شوید

به گزارش واحد بازرگانی صبا، اموبند ((Emo Band، یکی از گروه‌های موسیقی است که در طی چند سال اخیر بین مردم شهرت زیادی به‌دست آورده است و طرفداران خاص خود را دارد. این گروه از سه دوست با نام‌های افشین کامیار، میثم کمالی و سعید قنبردوست تشکیل شده که فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی از سال ۹۱ در کنار هم آغاز کرده‌اند. البته آن‌ها مدت‌ها قبل از تشکیل این بند با دنیای سازو‌آواز آشنا بودند. در ادامه این مقاله به بررسی بیوگرافی هر کدام از این اعضا خواهیم پرداخت.

درباره افشین کامیار

افشین کامیار یکی از اعضای اموبند در ۱۷ تیرماه سال ۱۳۷۱ در تهران به‌دنیا آمد. وی اصالتا آذری است. علاقه او به موسیقی از همان دوران کودکی شکل گرفت. به طوری که در همان زمان نیز ریزبینانه و با تمرکز بالا به آهنگ‌ها گوش می‌داد.

 

فعالیت حرفه‌ای

اگرچه عدم رضایت خانواده‌اش مدتی افشین کامیار را از موسیقی دور کرده بود، اما آشناییش با رضا پناهی (تنظیم‌کننده) استعداد وی را شکوفا کرد. او در سن ۱۶ سالگی نواختن ساز پیانو را فرا گرفت. افشین در کنار نوازندگی به خوانندگی نیز می‌پرداخت. به طوری که در استدیو خانگی رضا، چندین قطعه را ضبط کرد. اما به گفته او هیچ‌کدام از آن قطعات هرگز انتشار داده نشد.

 

درباره میثم کمالی

یکی دیگر از اعضای دیگر اموبند میثم کمالی است که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ متولد شد. اگرچه اصالت او به خراسان رضوی برمی‌گردد، اما در تهران زندگی می‌کند. از همان دوران مدرسه با حضور در گروه‌های سرود و موسیقی استعداد خود را در این زمینه به همگان ثابت کرد.

 

فعالیت حرفه‌ای

میثم کمالی در نوجوانی تصمیم می‌گیرد تا آهنگی مخصوص به خود ضبط کند، به همین دلیل به استدیو رضا پناهی می‌رود. در آنجا افشین کامیار را در حال نواختن پیانو می‌بیند. دوستی این دونفر به‌این شکل آغاز می‌شود.

 

درباره سعید قنبردوست

سعید قنبردوست، سومین عضو گروه اموبند است. وی در ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۱ در تهران دیده به جهان گشود. اما اصالتی آذری دارد. او خیلی زود درحالی‌که تنها ۱۵ سال سن داشت، پدرش را از دست داد. به همین دلیل مجبور شد با انجام کارهایی پاره وقت، کمک خرج خانواده شود.

 

فعالیت حرفه‌ای

اگرچه سعید قنبردوست روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت، اما توانست در سن ۱۷ سالگی به آرزوی خود دست یابد و گیتار بخرد. وی در کنار نوازندگی، آواز هم می‌خواند. سعید در همین زمان با میثم آشنا شد. کمالی او را به رضا پناهی معرفی کرد تا بتواند قطعه‌ای را ضبط کند. به این ترتیب قنبردوست و کامیار نیز هم دیگر را ملاقات کردند و رابطه دوستی بین آن‌ها شکل گرفت. سرانجام با پیشنهاد افشین، این گروه موسیقی فوق‌العاده تشکیل شد.

 

نام‌گذاری اموبند

به گفته هر سه نفر از اعضای اموبند، نام این گروه به اوایل زمان تشکیل آن برمی‌گردد. در ابتدا هرکدام از آن‌ها نام هنری برای خود انتخاب کرده بودند که اگر حروف اول این اسم‌ها را در کنار هم قرار می‌دادید، واژه Emo ایجاد می‌شد.

 

آلبوم اموبند

اولین آلبوم رسمی این گروه با نام آروم در ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ انتشار یافت که از ۹ قطعه موسیقی تشکیل شده بود. قبل از نشر این آلبوم، تک آهنگ‌های اموبند در فضای مجازی پخش شده بودند و مخاطبان زیادی داشتند.

 

کنسرت اموبند

نخستین کنسرت این گروه در هتل نارنجستان شهر نور در تاریخ ۳۰ شهریور سال ۹۶ برگزار شد. مدتی نگذشت که دومین کنسرت رسمی آن‌ها در تاریخ ۲۴ آذرماه سال ۱۳۹۶ اجرا شد. محل برگزاری آن فرهنگسرای نیاوران بود.

 

بررسی آثار اموبند

سبک موسیقی Emo Band پاپ است. اکثر آهنگ‌هایی که توسط این گروه منتشر شده فضایی عاشقانه دارند. به همین دلیل اغلب طر‌فداران‌شان در رده سنی جوانان و نوجوانان هستند.

تاکنون قطعات زیادی توسط اموبند به انتشار رسیده که برخی از آن‌ها عبارت هستند از:

  • نفس نفس
  • آروم
  • حال دل من
  • بارون
  • عادت
  • عزیزم

 

سخن پایانی

در انتهای این مطلب قصد داریم شما را با پیج اینستاگرام Emo Band آشنا کنیم. آیدی صفحه رسمی اموبند، emo.band است که تاکنون ۸۲ پست در آن انتشار داده شده است وk 321 دنبال‌کننده دارد. شما می‌توانید اخبار مربوط به این گروه را از طریق پیج اینستاگرام‌ آن‌ها دنبال کنید.

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله به اکثر سوالات شما در ارتباط با گروه موسیقی اموبند و بیوگرافی هریک از آن‌ها پاسخ مناسبی دهیم. برای دریافت جدیدترین آهنگ ها به سایت جناب موزیک مراجعه بفرمایید.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است