اجرای شنیداری «خ. ارباب جمشید» آغاز شد/ ۱۰ روز بصورت رایگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲

اجرای شنیداری «خ. ارباب جمشید» آغاز شد/ ۱۰ روز بصورت رایگان

اجرای شنیداری «خ. ارباب جمشید» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر از دوشنبه ۹ فرودین آغاز می‌شود.

به گزارش صبا، اجرای شنیداری «خ. ارباب جمشید» اجرایی نوین در بستری به نام «سیّاره» است که یک «اپ_ اجرا» است؛ یعنی اپلیکیشنی برای اجراهای صوتی مکان محور.

این «اپ-اجرا» پیشنهاد تازه‌ایست برای هنرهای اجرایی و فعالیت‌های فرهنگی که در ملاقات با گردشگری و بازی که در پاسخ به نیازها و امکانات امروز جامعه طراحی شده است.

اجرای شنیداری «خ . ارباب جمشید» فقط با حضور مخاطب در مکان مشخص شده قابل شنیدن است. این اثر به شکل صوتی و با حرکت در امتداد خیابان ارباب جمشید رخ می‌دهد و تماشاگران برای همراهی در آن از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و باید هدفون به همراه داشته باشند.

علی عمرانی، فرناز تبریزی، آرش نعیمیان، اصغر پیران، جوانشیر بنیاب، علی تاجمیر، مجید نیرومند، مهسا شیخی، صادق حسین، اشکان لاهیجی، مینا بزرگمهر، هادی کمالی مقدم صداپیشگان «خ. ارباب جمشید» هستند. همچنین در این اجرا مخاطب با صدای هوشنگ ابتهاج، سلیمان راستکار، خان‌بابا معتضدی و اصغرهمت همراه می‌شود.

پروسه طراحی، ایده پردازی و اجرای این اثر به چند فاز تقسیم بندی شده است؛ هادی کمالی مقدم یکی از طراحان پروژه «سیّاره» در این خصوص چنین گفت: از ۱۰ سال پیش ایده‌ اولیه اجرا در فضای شهری را داشتیم و در صدد بودیم که «شهر به مثابه یک اجرا» را تبدیل به یک پروژه‌ جدی‌تری کنیم، اما در آن زمان بستر تکنولوژیک این ایده فراهم نبود. سه سال پیش مجدد به شکل دیگری بر آن متمرکز شدیم و تحقیقات و پژوهش بیشتری انجام دادیم تا اینکه سال گذشته با توجه به همه‌گیری پاندمی کرونا این ایده به شکل یک استارت‌آپ وارد مراحل اجرایی شد، گروهی برای طراحی اپلیکیشن و آماده شدن بستر با ما همراه شدند و کل پروسه‌ی عملیاتی شدن این ایده در نهایت حدود هشت ماه زمان برد.

دفتر توسعه‌ محله بهارستان فردوسی، مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم تیم تحقیق و پژوهش اجرای «خ . ارباب جمشید» هستند و از دیگر عوامل این اجرا می‌توان به  آهنگساز: صبا علیزاده، میکس صدا: حسن شبانکاره، مدیر اجرایی: اشکان لاهیجی، طراحی گرافیک: استودیو حربی، ضبط صدا: صادق حسین – استودیو پارکینگ  و مدیر ارتباطات: سارا حدادی اشاره کرد.

نخستین اجرای «سیّاره» به نام «خ. ارباب جمشید» از صبح ۹ فروردین تا ساعت هفت شب برای علاقه‌مندان فراهم شده و مدت هر اجرا یک ساعت است مسیر اجرا از ابتدا تا انتهای خیابان ارباب جمشید به آدرس تقاطع خیابان منوچهری و خیابان ارباب جمشید، نبش غربی خیابان، زیر تابلوی ارباب جمشید آغاز می‌شود.

این اجرا در مرحله‌ی اول با حمایت شهرداری منطقه دوازده به مدت ۱۰ روز بصورت رایگان برگزار می‌شود و بعد از آن بطور نامحدود ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این بستر به آدرس اینترنتی  sayyaareh.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است