نمایشگاه «نوروز» در یک فضای عمومی شکل گرفت /گذر از راهروهای نقاشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰

نمایشگاه «نوروز» در یک فضای عمومی شکل گرفت /گذر از راهروهای نقاشی

نمایشگاه گروهی «نوروز» در بوتیک هتل حنا تا 13 فروردین‌ماه ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، تا همین چند سال پیش با رسیدن به تعطیلات نوروز، بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل می‌شد و برای کسانی که سفر نرفته بودند یا وقت زیادی برای دید و بازدید اقوام و دوستان نیاز نداشتند، هیچ فرصتی برای مراجعه به مراکز فرهنگی و استفاده از آن‌ها وجود نداشت اما در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی و همچنین علاقه‌مندی قشری از افراد جامعه برای حضور در رویدادهای هنری و فرهنگی، شاهد رویدادهایی هرچند اندک در حوزه موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی بوده‌ایم که در طول عید رخ می‌دهند.
نوروز ۱۴۰۰ پس از یک سال محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا، در حالی فرا رسید که منع سفر و مهمانی‌ها همچنان وجود دارد و در این شرایط شاید تنها راه رهایی از کسالت و خانه‌نشینی، حضور کوتاه‌مدت در مکان‌های عمومی باشد و چه بهتر که در چنین فضاهایی فرصت مواجهه مخاطبان با هنر نیز فراهم شود.
چنین اتفاقی در یک نمایشگاه گروهی با نام «نوروز» رخ داده است که نه در یک گالری، که در یک فضای عمومی شکل گرفته است تا مراجعان متعدد این فضا بتوانند در کنار مقصود اصلی خود از حضور در آن محیط، از دیدن آثار هنری نیز بهره‌مند شوند. به این ترتیب به جز افراد گالری‌گرد که مخاطبان همیشگی آثار هنری هستند، کسان دیگری نیز با آثار هنری آشنا می‌شوند و ممکن است علاقه‌مندی جدیدی برای آن‌ها ایجاد شود.
نمایشگاه «نوروز» که در نخستین روز سال ۱۴۰۰ در بوتیک هتل حنا آغاز به کار کرد، دارای تفاوت‌هایی با نمایشگاه‌های رایج است. این بار برخلاف گالری‌ها قرار نیست آثار هنری را به شکل منظم در کنار هم روی دیوارهای سفید و تمیز ببینیم، بلکه هر دیوار و راه‌پله‌ای در این هتل کوچک می‌تواند محل قرارگیری یک تابلو باشد تا کسی که از آن نقطه عبور می‌کند، حتی بدون قصدی برای دیدن اثر هنری، با آن مواجه شود.
این خانه قدیمی که تبدیل به بوتیک هتلی همراه با کافه و رستوران شده است، با معماری خود و مرمتی که بدون حذف و پوشاندن خرابی‌ها و کهنگی‌ها انجام شده است، فضای مناسبی به وجود می‌آورد تا آثار هنری به شکلی راحت و صمیمی پیش چشم مخاطب قرار گیرند و بدون اینکه قصدی برای نمایاندن خود داشته باشند، در ذهن او تاثیر بگذارند.
بیشتر آثاری که در این مجموعه به نمایش درآمده است تابلوهای نقاشی هستند و در کنار آن‌ها چند طراحی و اثر حجمی نیز دیده می‌شود. این آثار متعلق به هنرمندانی از سنین مختلف و با رویکردها و شیوه‌هایی متفاوت هستند و توجه به انسان، طبیعت، مسائل اجتماعی یا تصاویر انتزاعی در آن‌ها دیده می‌شود. همین مساله باعث ایجاد تنوع زیاد در این مجموعه است که موجب می‌شود هر شخص با هر سلیقه‌ای بتواند از دیدن تعدادی از این آثار لذت ببرد.
در نمایشگاه «نوروز» آثاری از احمد مرشدلو، پویا آریان پور، سوده داوود، مرتضی زاهدی، ارسیا مقدم، حسین ماهر، شهرام انتخابی، مجتبی طباطبایی، امیر فرهاد، رضا لواسانی، فرشیدو لاریمیان، مصطفی دره باغی، پوریا پرهیزکار، زرتشت رحیمی، لیلا پازوکی و مهرداد محبعلی با کیوریتوری بهنود جواهرپور و محمود عبید به نمایش درآمده است.
علاقه‌مندان برای بازدید این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۳ فروردین به بوتیک هتل حنا به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان لولاگر، پلاک ۲ مراجعه کنند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است