گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی در فرهنگسرای نیاوران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳

گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی در فرهنگسرای نیاوران

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، مراسم گرامیداشت این روز در هفتم فروردین 1400 به صورت پخش زنده، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، مراسم روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی هفتم فروردین ماه از ساعت ۱۶ درفرهنگسرای نیاوران به صورت زنده و پخش مستقیم از شبکه اینترنتی آپارات و صفحه اینستاگرام بنیاد فرهنگی هنری رودکی، برگزار خواهد شد.

این مراسم به همت بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران، با مشارکت سازمان ایکوم ایران برگزار می شود.

در این رویداد علاوه بر سخنرانی احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم و اردشیر صالح پور مدرس و پژوهشگر تئاتر و عضو هیئت اجرایی ایکوم، انواعی از هنرهای نمایشی ایرانی از جمله نقالی و پرده‌خوانی جمشید – نوروز و هفت پیکر نظامی گنجوی توسط مرشد میرزا علی، سیاه بازی و خیمه شب بازی انجام می شود.

از سال ۱۹۶۲ میلادی، در تاریخ بیست و هفتم مارس، مراکز ملی انیستیتوی جهانی تئاتر (آی تی آی) که متشکل از بیش از ۱۰۰ عضو است، با برگزاری مراسم مختلفی، این روز را گرامی می‌دارند و متناسب با داشته‌های آیینی و نمایشی خود جشن‌هایی را برای معرفی و دعوت مخاطبان به دیدن نمایش‌های صحنه‌ای و میدانی برگزار می‌کنند.

در ایران نیز از سال ۱۳۹۶ هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس وروز جهانی تئاتر، به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و هر ساله برنامه‌هایی به پاسداشت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است