هیچ عروسکی را به اندازه زی زی گولو دوست نداشتم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
مریم سعادت در برنامه «نوروزترین نوروز»؛

هیچ عروسکی را به اندازه زی زی گولو دوست نداشتم

مریم سعادت بازیگر و صداپیشه سینما و تلویزیون که سال‌هاست در حوزه عروسکی فعالیت می‌کند، در برنامه «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما از علاقه‌اش به کار عروسکی گفت.

به گزارش خبرنگار صبا، مریم سعادت بازیگر، صداپیشه، کارگردان، عروسک‌ساز و عروسک‌گردان در پرنامه تلویزیونی «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما بیان کرد: من از سال ۱۳۶۰ در تلویزیون کار عروسکی انجام داده‌ام، در سریال «قصه‌های تا به تا» خانم برومند طراحی زی زی گولو را انجام داده بود و من و عادل بزدوده آن را ساخته بودیم. من در پیش تولید فقط به عنوان گرداننده عروسک زی زی گولو حضور داشتم، اما خانم برومند به من گفت که در این سریال یک خانمی در همسایگی آنها هست که چند سکانس باید بازی کنی و من هم چون نگران گرداندن عروسک بودم و نمی‌خواستم به کارم خدشه‌ای وارد شود، با توجه به اینکه گفتند فقط چند سکانس است،‌قبول کردم اما بعد اعظم خانم تبدیل به یکی از نقش‌های اصلی شد.

وی درباره تجربه بازیگری‌اش یادآور شد: اولین تجربه بازیگری را در سریال «آرایشگاه زیبا» داشتم و خودم از مرضیه برومند خواهش کردم که یک نقش در سریال «آرایشگاه زیبا» به من بدهد که خوشبختانه بازی کردم و سریال هم به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

کار عروسکی را عاشقانه دوست دارم

این عروسک‌گردان و طراح عروسک عنوان کرد: من کار عروسکی را عاشقانه دوست دارم و انتخاب اولم کار عروسکی است و علاقه بیشتری در مقابل بازیگری به کار عروسکی دارم. طی این سال‌های عروسک گردانی و بازیگری، هیچ شخصیتی را به اندازه زی زی گولو دوست نداشتم، انگار با این شخصیت زندگی می‌کردم. در «قصه‌های تا به تا» من عروسک‌گردان بودم و آزاده پورمختار که به نظر من بهترین صداپیشه کشور است، صداپیشه این شخصیت بود و ما یک هماهنگی عجیبی با هم داشتیم.

وی اظهار کرد: روز آخر فیلمبرداری که بر اساس قصه مادرخانومی کم کم متوجه می‌شد که زی زی گولو فقط در خیال اوست و دیگر تصویری از زی زی گولو وجود نداشت و در لحظات کوتاهی صدای او را می‌شنیدیم،‌خانم برومند از همه گروه خواست که سر کار حاضر شوند تا روز آخر را در کنار هم باشیم. من به قدری با زی زی گولو ارتباط عاطفی و نزدیکی داشتم که نتوانستم بدون زی زی گولو در این جمع حاضر شوم و نرفتم.

نوک طلا خودم هستم 

سعادت ادامه داد: من جزو طراحان عروسک های مجموعه «خونه مادربزرگه» بودم و نوک طلا را عروسک گردانی و صداپیشگی کردم. نوک طلا در واقع خودم هستم و شخصیتی شبیه به خودم دارد.

سریال «آب پریا» باعث شد مسئولین دوباره دریاچه خشک‌شده پریشان را آب انداختند

این بازیگر در این برنامه که همزمان با روز جهانی آب پخش می‌شد، درباره سریال «آب پریا» گفت: در سریال «آب پریا» نقش کوتاهی داشتم و جمعا حدود دو هفته در این مجموعه به عنوان بازیگر همکاری کردم، اما از طریق خانم برومند در جریان متن «آب پریا» بودم. خیلی قصه را دوست داشتم و واقعا علاقه‌مند بود که نقش یکی از این پریا را بازی کنم اما متاسفانه اتفاق نیفتاد.

او افزود: یکی از لوکیشن‌های «آب پریا» دریاچه پریشان در شهر کازرون بود که متاسفانه بر اثر کم آبی و خشکسالی و عدم توجه مسئولان خشک شده بود، اما پس از پخش «آب پریا» با کمک شهرداری و نهادها دوباره دریاچه را آب انداختند که این موضوع یک خاطره خوب برای مردم آن منطقه از این سریال شده است.

تقی عشقی «خوش رکاب» یک شخصیت واقعی بود که به شهادت رسید

این بازیگر همچنین درباره سریال «خوش رکاب» گفت: «خوش رکاب» سرگذشت واقعی یک راننده و تقی عشقی یک شخصیت واقعی بود که در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

برنامه «نوروزترین نوروز» به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی کاوه امیری جاوید تا ۱۳ فروردین هر شب حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است