اُنس و هم‌نشینی بین بهار و تئاتر غنیمت است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسب روز تئاتر؛

اُنس و هم‌نشینی بین بهار و تئاتر غنیمت است

مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «روز ملی هنرهای نمایشی» و روز جهانی تئاتر، اُنس و هم‌نشینی بین بهار و تئاتر را غنیمت دانست.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی طی پیامی روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به خانواده تئاتر و ملت بزرگ ایران تبریک گفت.

در متن پیام قادر آشنا چنین آمده است:

«عاشقا! خیز کامد بهاران

چشمه‌ی کوچک از کوه جوشید

گل به صحرا درآمد چو آتش

رود تیره چو طوفان خروشید…

بهار، نمایشِ نشاط و صحنه‌ی ستایش خداوندگار است. خُنیاگری خوش‌خبر که بیداری را بشارت می‌دهد و زیبایی‌هایِ زندگی را می‌نوازد. جهانِ ناخوش‌احوالِ این روزها، به نوشدارویِ «حَوِل‌حالِناالی‌اَحسن‌الحال» جان خواهد گرفت. به ستایش پروردگار دست به دعا برمی‌داریم و سلامت و سعادت همه‌ی مردمان شریف سرزمین سربلند ایران را آرزو می‌کنم.

و چه زیباست هم نشینی بهار و روزی به نام هنرهای نمایشی که صحنه‌ی نمایش نیز خرد هدیه می دهد به مردمانی که به درازای یک تاریخِ کهن ستایشگر اندیشه بوده اند و نیز هستند. این اُنس و هم‌نشینی بین بهار و تئاتر غنیمت است و من ایستاده به احترام تمام هنرمندان صاحب خرد روزی به نام هنرهای نمایشی را به ایشان و همه ملت بزرگ و فهیم ایران تبریک و شادباش می‌گویم.»

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و هر ساله برنامه هایی به پاسداشت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است